A Grand Prix legenda Superbike motorokat tesztelt
A Superbike vb zárófutamát követően néhány szerencsés újságíró megismerkedehetett a sorozat kétkerekű főszereplőivel. Köztük volt gyermekkorom hőse, Wayne Gardner is. Hazánkat egyetlen újságíró, Paulovits Imre képviselte.
Wayne ugye két dologról híresült el leginkább. Az egyik, hogy 1987-ben ő lett a királykategória világbajnoka, a másik, hogy ő építtette a valaha pályát látott legbrutálisabb GP motort. Ezt nem én mondtam, hanem egykori főmérnöke Jeremy Burgess. Gardner egykor a mezőny legnagyobb lóerőhajhásza volt, s Burgess szerint ez nagyban hozzájárult a későbbi "sikertelenséghez", s ahhoz, hogy soha többé nem lett világbajnok a keménykötésű ausztrál. Gardner sokáig nem volt hajlandó belátni, hogy kizárólag a lóerőkkel nem megy semmire. S amikor Jeremy megpróbálta meggyőzni arról, hogy egy gyengébb, de jobban kezelhető motorral, talán több esélyük lenne, Gardner elutasította. Ezt követően Jeremy Burgess szakított honfitársával és 1989-ben már az újonc Mick Doohan techniaki vezetőjeként ténykedett a Rothmans Honda garázsában. A sztori innentől ismert.
Az iménti bevezető arra hívja fel a figyelmet, hogy idővel mind bölcsebbé válunk, s átértékelődnek a dolgok. Ezt Gardner is bizonyítja, az alább megtekinthető két remek videóban, amelyet a gpone.com-nak köszönhetünk.
- Wayne Gardner elemzését hallhatják -
a videók megtekinthetőekitt
Utolsó kommentek