Véget ért a tündérmese! Pardon, Valentino Rossi nem is tündér.
MotoGP
Amitől mindenki rettegett, ami ellen a Doktor Úr is rimánkodott, az végül bekövetkezett. Vizes aszfalton indul a derbi, de mindenki számára tiszta, hogy motorcsere nélkül bizony esélytelen a befejezés. Rossi hátán már tegnap ettől állt a szőr, persze csak ha van. Le Mans gondolatát meg amennyire lehet, próbálja elhessegetni, hiszen a tét nem kisebb, mint zsinórban megszerezni a 8.-ik mugellói győzelmet, és folytatni egy 2002-ben útjára indított sorozatot. A Bridgestone kérem alássan cseszheti a szuper kemény slickeket, ma nem az a nyerő. Még a futam előtt Lorenzo borzolja a kedélyeket, ugyanis elesik a felvezető körben. Ilyen előzmények után következett a rajt. Lorenzo M1-ének a hátulja össze-vissza jár, kész csoda, hogy a mallorcai rém el tud indulni. Vermeulen, Dovizioso, Stoner, Pedrosa és Rossi a sorrend. Melandri a rossz edzés ellenére a hatodik. Lorenzo közben felzárkózik a top 6-ba, míg mások kikerülnek az elitből. Közéjük tartozik Pedrosa is. Ezalatt Dovizioso veszi át a vezetést, akit Stoner támad, de az olasz féktávjai, itt a Ferrari pályán egyszerűen verhetetlenek. Legalábbis ekkor még. A motorcserét James Toseland kezdi meg. A Doktor úr persze indítja a rendelést, ha szeretne itt mugellóban ismét valakivé lenni. Előbb Vermeulent, majd Stonert előzi, így ausztrál szekció kipipálva. Igen ám, de Rossi mellett egy másik olasz is úgy gondolja, hogy 3-kor bizony kell egy kis pezsgő a szervezetnek. Marco „feketemotoros” Melandri, a csodagyerek, ki egy sufnituning Kawával oktatja a gyáriakat, lemásolja a Rossi féle manővert és szintén megelőzi mindkét ausztrált, persze Stonert különös kegyetlenséggel. Rossi időközben az éllovas Doviziosot küldi a második helyre, így Vale vezet Mugellóban, s küzd a nyolcadikért. Melandri azonban ezt sem hagyja annyiban, és a Doki után repíti magát. Előzi Doviziosót, majd mikor már az asszonyok is befejezték az ebéd utáni mosogatást lenyomja Rossit. Ezt azért nekik is látniuk kell. Atyagatya, Marco az égben, mit művelsz te kislegény?! Közben Jorgi Jorge is feltornássza magát a harmadik helyre. Mellékesen Dovi ekkorra már túl van a motorcserén. S következik Valentino Rossi rémálma, amely kikerülhetetlen. Irány motort cserélni. A verseny úgymond második felvonása cseppet sem hasonlít az elsőhöz. Melandri elsőként tér vissza, de Dovizioso azonnal megelőzi, talán az addigra kissé felmelegített slickeknek köszönhetően. Egyszóval az addigi élboly mellett, szinte gyorsvonatként robog el megannyi versenyző. Melandri a legnagyobb vesztese az ügymenetnek, mivel nem tudja tartani magát. Így van ezzel Valentino Rossi is. Egészen a hatodik helyre csúszik vissza Mugello királya.
Pedrosa óriásit a bukik, ismét hordágyon hagyja el a pályát. Ismét a lába, kérdéses a folytatás. A két főszereplő ezekben a drámai pillanatokban Stoner és Capirossi. Már akinek drámai, nekik nem az biztos. Ők ketten előzik Dovit, aki meglehetősen lelassul, majd következik a kettesszámú csoda. Loris Capirossi átveszi a vezetést Casey Stonertől. Persze ő is különös kegyetlenséggel teszi mindezt. Kevin Schwantz a Suzuki boxban, csak némán csibészes mosollyal a szája szélén figyeli az eseményeket. A csoda sajnos nem tart sokáig, a vörös #27-es visszaveszi azt, ami az övé. Rossi ekkor az ötödik helyen motorozik és utoléri a csapattársát. Lorenzo viszont nem az a fajta csávó, persze, hogy nem hagyja magát. Inkább az előremenekülést választja, s bejön neki. Rossi, végül nagy nehezen legyűri Dovit, 3 körrel a vége előtt. Ha a győzelem nem is, a becsületbeli dobogó még meglehet. Ehhez azonban Loris aput kell megelőzni. Capirex és babakék fegyvere ha nem is szívesen, de kénytelen átadni a dobogó alsó fokát, az egyre jobban meglóduló honfitársának. Viszont ekkor, másfél körrel a vége előtt már tisztán látszott, hogy a győzelmi remények elszálltak. Sőt, mi több, az utolsó körben Dovizioso még megpróbálja betámadni a Doktor urat, de ezt azért már ő sem gondolja komolyan. Capirossi egyébként Dovizosonak is áldozatául vált, így csak az ötödik hely jutott neki. Stoner győzelme megkérdőjelezhetetlen volt, Lorenzo második helye úgyszintén. Rossi panaszkodik a motorcserére, s leginkább arra, hogy mi a fenének kellett a csapatnak kemény első gumit felrakni. Brivio azonnal hárít egy örök igazsággal, mely szerint verseny után könnyű okoskodni! Így ért véget Valentino Rossi legendás, mugellói egyeduralma.
Végeredmény:
1 25 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 45'41.894 158.389
2 20 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 45'42.895 158.331 1.001
3 16 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 45'43.970 158.269 2.076
4 13 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 45'44.023 158.266 2.129
5 11 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 45'45.168 158.200 3.274
6 10 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 46'06.345 156.989 24.451
7 9 52 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 46'07.515 156.922 25.621
8 8 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 46'07.940 156.898 26.046
9 7 88 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing Ducati 46'13.709 156.572 31.815
10 6 7 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 46'16.708 156.403 34.814
11 5 33 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 46'16.984 156.387 35.090
12 4 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 46'21.016 156.160 39.122
13 3 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Ducati 46'34.356 155.415 52.462
14 2 24 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 46'34.372 155.414 52.478
15 1 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 46'03.967 150.292 1 Lap
Kiesett
3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 25'15.529 11 Lap
72 Yuki TAKAHASHI JPN Scot Racing Team MotoGP Honda 21'18.170 13 Lap
Utolsó kommentek