Utolsó beszámolónk a szigetről. Jó volt, nagyon jó!
Óriási meglepetés szültetett a TT kékszalagjának számító Senior TT futamon. A rajt ismét csúszott egy keveset, mivel a pálya egy részén, esett az eső. Egyébként sokáig úgy tűnt, hogy John McGuinness megszerzi a 16.-ik győzelmét, valamint zsinórban az ötödik Senior TT-t. John kezdése szenzációs volt, ugyanis a legelső körben, mely ne feledjük, hogy álló rajttal indult, megdöntötte saját rekordját, ugyanis 130,953 mérföld/órás átlagot ért el. Johnt csapattársa, Steve Plater követte, aki ugyancsak egy húzós tempót vállat magára már a verseny legelejétől. Ekkor harmadik helyen motorozott, a héten már sokat emlegetett, Connor Cummins. Aztán a második körben mindenki szája tátva maradt. McGuinness képességeit ismerjük, tudjuk, hogy nem viccel, na de arra, hogy rögtön a második körben átírja a rekordkönyvet, arra bizony végképp nem gondolt senki. Cameron Donald előző héten felállított szuperidejét kidobta az ablakon, s helyette a neve mellé került egy 131,578 mérföl/órás átlag.
Plater úgy, ahogy próbálta tartani magát, s 130,912-es ideje egyáltalán nem volt rossz, de ekkor már 16 másodperc hátránya volt McGuinness-el szemben. A második körben Bruce Anstey idei vesszőfutása folytatódott. Ismét műszaki hiba, ismét kiállás, ezúttal a 33.-ik helyről. John McGuinness a harmadik körben is megállíthatatlannak tűnt, s tovább növelte előnyét Platerrel szemben, immáron 19 másodpercre. Mellékesen úgy futott 125 mérföld/órás átlagot, hogy megállt a depóban 40 másodpercre. De úgy tűnik, hogy 2009, a műszaki hibák éve volt a szigeten. Érkezett ugyanis a drámai hír a negyedik körben, hogy McGuinness feladta a küzdelmet a Cruickshanks-nél. Elszakadt a lánc. Az új éllovas ettől kezdve a csapattárs, Steve Plater volt, mögötte 10 másodperccel Cummins, majd Martin. De miért is legyen ilyen egyszerű a történet? Mikor Guy Martin végzett a második kiállással, s indult vissza a depóból a pályára, becsípődött a lánc a Firebladen, s lovasa ott ragadt a kijáratnál.
Így Martin győzelmi esélyei ismét elszálltak, s újabb egy évet kell várnia, a lehetőségre. Egyáltalán nem mondhatja magát szerencsésnek a srác. Bár már a rajt előtt makacskodó gyújtás is rossz előjelnek számított. Így a héten már brillírozó Ian Hutchinson került a harmadik helyre. Plater eközben minden erejével arra koncentrált, hogy megőrizze vezető helyét, s egy újabb győzelemmel örvendeztesse meg a Hondát, versenysportban való szerepvállalásának, 50 éves évfordulójára. S a végére, ismét egy kis dráma. Hutchnison bukott a Quarterbridge-nél, de szerencsére megúszta komolyabb sérülés nélkül. Viszont bukott 10.000 fontot, ugyanis a szervezők kiírtak egy bajnokságot a TT-re, melyet Joey Dunlopról neveztek el. Így a pénz Plater zsebébe vándorolt. Platernek ez a második győzelme a TT-n, az elsőt tavaly szerezte meg a Supersport kategóriában. S még emeli a győzelem értékét, hogy mindössze 3.-ik éve vesz részt a viadalon.
Plater nyilatkozata: „ Ma este valószínűleg nagyon be fogok rúgni. Ez volt az álmom és teljesült. Sajnálom Johnt, de hát ez egy ilyen verseny. Próbáltam már az elején nagyon kemény lenni, mert a csapatfőnököm egész héten azzal csesztetett, hogy az első körben nem vagyok elég gyors.”
Connor Cummins: „Nagyon boldog vagyok, szinte el sem hiszem. Álmomban sem gondoltam volna, hogy sikerül így szerepelni. Nagy szívvel mentem és mindent beleadtam. És most tessék egy héten, két pódium. Ez nem rossz.”
A harmadik helyre, Hutchy bukásával Gary Johnson ért be. Gary nagyon megérdemelte a dobogót. Gary Johnson: „Nagyszerű érzés itt dobogóra állni, különösen a Senior TT-n. Kemény hét volt, s míg a fiúk a motor körül végeztek eszméletlen jó munkát, addig azt hiszem én a pályán teljesítettem elég jól.”
Sajnos Michael Dunlop Norton debütálásáról nem leltünk információra. Amennyiben találunk valamit, úgy frissítjük a cikket.
Végeredmény:
1 7 Steve Plater 01 45 1000cc Honda / HM Plant Honda Racing 53.15 128.278 Silver
2 10 Conor Cummins 1000cc Kawasaki / McAdoo Kawasaki Racing 01 46 12.69 127.884 Silver
3 1 Gary Johnson 1000cc Honda / Robinson Concrete 01 47 03.37 126.875 Silver
4 11 Adrian Archibald 1000cc Suzuki / AMA Racing Team 01 49 12.72 124.371 Silver
5 16 Carl Rennie 1000cc Suzuki / WA Corless/Jackson Racing 01 49 32.85 123.990 Silver
6 13 Daniel Stewart 1000cc Honda / Wilcock Consulting 01 50 23.19 123.048 Silver
7 3 Michael Rutter 1000cc Suzuki / Bathams Suzuki 01 50 33.08 122.864 Silver
8 30 John Burrows 1000cc Suzuki / B E Racing 01 51 28.77 121.841 Bronze
9 22 James Hillier 1000cc Kawasaki / Buildbase/Bournemouth Kawasaki 01 51 29.24 121.833 Bronze
10 32 Ian Mackman 1000cc Suzuki / PRF Racing 01 51 59.20 121.289 Bronze
26 54 Sandor Bitter 1000cc Suzuki / Team Suzuki Systrend Hungary 01 55 46.22 117.325 Bronze
Bitter Sanyinak innen is gratulálunk!
Az első TTXGP, azaz a zéró káros anyag kibocsátású motorokkal résztvevők között, Rob Barber nyert.
S a végére egy sajnálatos hír. Míg tavaly megúsztuk halálos áldozat, addig az idén már nem voltunk ilyen szerencsések. A helyi származású John Crellin bukott 1000-es Suzukijával a Mountain Boxon és életét vesztette. John, egy 58 éves mérnök volt, aki mellesleg egy tapasztalt TT versenyzőnek számított. Rengeteg viadalon részt vett már. Lakhelye egyébként Douglas volt, azaz a verseny központja. Részvétünk.
Ez volt tehát a TT 2009-ben. Újabb egy évet kell várnunk, de valahogy kibírjuk. Amennyibenúj hírekkel tudunk szolgálni frissítjuk a cikket. Aviszontlátásra!
Utolsó kommentek