Der Sieger heisst Valentino Rossi
MotoGP
A kissé felerősödő szélnek köszönhetően a felhők tovaszállnak Sachsenring egének körzetéből, így nyugodtan várhatjuk a királykategória rajtját. Nicky Hayden egy gyönyörű rajtot követően indokolatlanul külső íven fordul, melynek következtében alaposan hátrasorolódik a mezőnyben. Ennek a manővernek az indoklása csak a futam felénél lát napvilágot. De Angelis nemes egyszerűséggel, lábbal kitaszította az amerikait. Kérdés, hogy egy ilyen unfair dolog, vajon miért nem kerül kivizsgálásra? A rajt után egyébként Valentino Rossi vezette a mezőnyt, Pedrosa előtt, s nagy meglepetésre Playboy Randy haladt a harmadik helyen. Viszont Randy lelki állapotát ugye ismerjük? Az első kör felénél, a völgymenet előtt, akkorát esik, mint az ólajtó, Stoner pedig rezzenés nélkül száguld el az éppen előtte repkedő roncs és pilóta egyveleg mellett. Az első kör végére aztán rendeződnek a sorok, s mezőny négy legerősebb pilótája üldözi egymást Rossi, Pedrosa, Stoner és Lorenzo sorrendben. Egyetlen zavaró tényező a kvartett szempontjából, a másik Repsol Hondán száguldó Andrea Dovizioso, aki képtelen békén hagyni Lorenzót. Miért is tenné ugye? Magyar szempontból Talmácsi 14.-ik helye szenzációgyanús, főleg annak tudatában, hogy Capirossit próbálja követni. Hayden időközben a 10.-ik, míg a negyedik körben Stoner felzárkózik a második helyre. A madmax motoros Melandri 8.-ik, míg az immáron ujjatlanok táborába tartozó Kallio a kilencedik. S mindezt úgy, hogy nem hentes és mészáros, valamint nem asztalosként keresi meg a napi betevőt. Az 5.-ik körben Stoner támadóállást vesz fel Rossi ellen, míg Lorenzo nagy nehezen lerázza Dovit és a többiek után ered. Előbb Stoner előzi Rossit, majd Lorenzo Pedrosát. Macio Melandri már a hetedik, Talma visszaesett a 15.-ik, majd később az utolsó, azaz 16.-ik helyre. A 16.-ik körben aztán a Doktor másképp vélekedik a versenyről, mint eddig már sokszor és visszaveszi a vezető helyet Stonertől, akit egy ütemben Lorenzo is hátrébb taszít. 12 körrel a vége előtt Melandri utoléri a ronggyá kopott gumikon motorozó Doviziosot és megelőzi, majd rövid idő elteltével Elias is legyűri a Repsol Hondán küszködő olaszt. Majd elkezdődik a vasárnapi történet desszert felvonása, s megindul a hab a tejszínes szifonból. Lorenzo megkezdi a végső támadást „szeretett csapattársa”, Valentino Rossi ellen, mikor 5 körrel a vége előtt megelőzi az olaszt. Az utolsó taktus drámai pillanatait a boxba kiállni kényszerülő Dovizioso, valamint a hirtelen, szemmel látható okok nélkül, lelassuló Stoner szolgáltatják, aminek következtében az ausztrál tálcán nyújtja át Pedrosának a harmadik helyet. Elias megelőzi Melandrit, így övé a hatodik hely, s három körrel a vége előtt, Pedrosa hátránya csak egyetlen szekundum a „Yamaha-Boys”-al szemben. Két körrel a vége előtt aztán Rossi bebizonyítja, hogy a Brembótól igenis egy titkos zsebkönyvet kapott tavaly Karácsonyra – „ Hogyan alázzuk ellenfelünket fékezésnél?” – címmel. Senki nem érti, senki nem tudja, hogyan, de a célegyenes végén megelőzi Lorenzót. Lorenzo ekkor még úgy gondolta visszavághat, ezért egy körrel később, ugyanúgy a célegyenesben, a Doktor technikájával megpróbálja visszaküzdeni magát az első helyre. A #46-os azonban résen, s a számára lényegesen rosszabb belső ívre tereli az M1-et és onnan, kezdi meg az ívet. Hihetetlen, de befordul, a spanyol meg kívülre szorul, s ez által veszít egy hátizsáknyi időt. Az utolsó körben még bepróbálkozna, de már nincs esélye. Talmácsit az utolsó kanyarban körözik le a két Fiat Yamaha, így akár azt mondhatnánk, hogy Rossi és Lorenzo után Talmát inti le harmadikként a kockás zászló. Ez persze nem így van, de mi mégis boldogan tapsolunk, hiszen Dovi kiállásának köszönhetően Gábor a pontszerző 15.-ik helyen ércélba, s ő a harmadik magyar Marsovszky Gyula és Juhos Árpád után, aki pontot szerzett a Királykategóriában.
Végeredmény:
1 25 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 41'21.769 159.752
2 20 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 41'21.868 159.745 0.099
3 16 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 41'24.668 159.565 2.899
4 13 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 41'31.995 159.096 10.226
5 11 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 41'43.291 158.378 21.522
6 10 24 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 41'52.621 157.790 30.852
7 9 33 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 41'53.070 157.762 31.301
8 8 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 41'53.495 157.735 31.726
9 7 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 41'54.634 157.664 32.865
10 6 52 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 42'05.695 156.973 43.926
11 5 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 42'19.144 156.142 57.375
12 4 88 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing Ducati 42'22.308 155.948 1'00.539
13 3 7 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 42'25.414 155.757 1'03.645
14 2 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Ducati 42'25.924 155.726 1'04.155
15 1 41 Gabor TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP Honda 41'22.338 154.391 1 Lap
Kiesett
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 35'10.150 5 Lap
Első körben kiesett
14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda
Utolsó kommentek