Visszaszámlálás...
Brno előzetesünk némileg terjedelmesebb lesz az eddig megszokottaktól. Figyelmesen olvassa el szépen mindenki. Brno, a magyar motorsportrajongók második otthonává válik, így augusztus vége felé, rendszerint minden évben. Mondhatnánk ez a mi hazai versenyünk. A legszomorúbb, hogy úgy is viselkedünk, esetleg ráteszünk még egy lapáttal. De hát a mi Talmácsink motorozik a királykategóriában, nem holmi Lukas Pesek. Remélem mindenki értette, hogy nem Peseket bántom, hanem önmagunkat szólítom fel a kultúrált a viselkedésformára. Persze tudom, a cseh biztonsági emberekkel, rendőrökkel, s kutyás kommandósokkal nem igazán lehet mit kezdeni, s ezt ők is pontosan tudják. Sokszor ninja filmben érzi magát az ember a sok, őt körülvevő feketeruhásnak köszönhetően, de hát ez van, ez ellen nem lehet mit tenni, s amíg megkapják a legjobb rendezésért járó díjat, addig nem is fognak változtatni a dolgokon. Viszont ejtsünk szót a pályáról, mely a számunkra oly tréfásan hangzó nevet viseli. Masaryk ring. S tudják miért? Csehszlovákia első elnöke, Tomas Masaryk után kapta a nevét. Azonban a brnói GP története nem a ’80-as évekig nyúlik vissza, hanem még sokkal korábbra. A II. Világháború előtt és után már versenyeket rendeztek, az akkor még 31 km hosszú pályán, majd 1962-ben lerövidítették 13,94 km-re.
Ez volt az a pálya, amelyre mi magyarok már igen nagy létszámban jártunk Drapál Jánost és Szabó II Lászlót nézni, s nyálcsorgatva vártuk az MV-k üvöltését.
Könnyes szemmel néztük Agót, Readet, Hailwoodot avagy Redmant. Szalámit vittünk, s hazafelé jó minőségű cipőt vásároltunk Pozsonyban, esetleg elugrottunk Berlinbe világot látni.
Autókban, s sátrakban aludtunk, avagy Fiat Coupe tetejére eszkábált vasállványokról néztük a futamot, csakúgy, mint Sachsenringen. S hogy miért? Mert ide juthattunk el mi, a vasfüggönyön túlról, mert ezt nekünk szervezték. S hogy mi van most?
A ’80-as évek második felében ismét átépítették a pályát Forma 1-es rendezésről álmodván. Az ellenfél a magyarok által épített Hungaroring volt. Brno veszített, s egyben nyert egy Gyorsasági Motoros Világbajnokság rendezési jogot. Néha azért irigylejük tőlük, de persze imádjuk is. Brno az odalátogató több 10.000 magyarnak köszönhetően kissé átalakul ezen a hétvégén ismét. Hajrá Magyarok! Okosan viselkedni!
Következzen cikkünk második része a FELHÍVÁS! Ez a versenyhétvége jelentősen különbözni fog a többitől, mivel először a helyszínről fogjuk tudósítani a viadalt. Ennek köszönhetően semmi pontosat nem ígérhetek, s jelenleg úgy gondolom, hogy szigorú beszámolók helyett, inkább helyszíni élményekkel, s fotókkal fogom szórakoztatni olvasóinkat, amolyan blogposztos jelleggel. A hivatalos hírek mögé pillantva, a depó mélyéről próbálok érdekes beszámolókat készíteni, s ha lesz rá lehetőségem, akkor közzétenni. Ebben óriási segítséget kapok Anikótól! Köszönöm. A csapatbeszámolók így valószínűleg csak hétfőn lesznek olvasható állapotban, melyért elnézést kérek a sajtósoktól. Mivel akkreditáltként leszek jelen, megpróbálok elkészíteni néhány interjút. A következő cikk már a helyszínről érkezik, vagy holnap, vagy szombaton. Köszönöm a megértést!
A pálya adatai:
Hosszúsága: 5403 m
Szélessége: 15 m
Kanyarok száma:
6 bal
8 jobb
Leghosszabb egyenes: 636,56 m
Időbeosztás:
Péntek, 14 August 2009
125 FP1 12:40 - 13:40
MotoGP FP1 13:55 - 14:55
250 FP1 15:10 - 16:10
Szombat, 15 August 2009
125 FP2 09:00 - 09:40
MotoGP FP2 09:55 - 10:55
250 FP2 11:10 - 12:10
125 QP 13:00 - 13:40
MotoGP QP 13:55 - 14:55
250 QP 15:10 - 15:55
Vasárnap, 16 August 2009
125 WUP 08:40 - 09:00
250 WUP 09:10 - 09:30
MotoGP WUP 09:40 - 10:00
125 RAC 11:00
250 RAC 12:15
MotoGP RAC 14:00
Utolsó kommentek