Mekkora zsivány ez a Lorenzo! Nem igaz? Nem.
A Yamaha ma délelőtt bejelentette, hogy Jorge 2010-ben is gyári Yamaha versenyző marad. Nincs ezen mit csodálkozni. Elment volna likvidáltatni magát a Ducatihoz? Erre a válasz pedig egyértelmű. Hülye azért nem vagyok. Jorge megpróbált eljátszani egy játékot, amelyet anno a legendás Mick Doohan űzött a Hondával szemben. Rendszerint az év utolsó futama előtt, esetleg azt követően írta alá a szerződését, amelynek összege addigra már csillagászati magasságokban ólálkodott. Jorgenak úgy tűnik ez a játék nem sikerült, hisz a régi idők elmúltak, s új szelek járnak a MotoGP háza táján.
A csapat ultimátumot a spanyolnak, tetszik, avagy nem tetszik legkésőbb Indianapolisban tessék bejelenteni a következő évi szándékait. Jorge ezt megtette, bár a végösszeg, azért végül titokban maradt. Talán kapott egy kis emelést. Mindenki örül és kimondottan elégedett. Jarvis megkönnyebbült, Lorenzo nemkülönben. Persze az öreg Aspar azért még odadörzsölte a csípős paprikát a mallorcai orra alá, mely szerint azért mégiscsak jobb lenne másik márkájú géppel elverni Rossit, de győzött a józanész. Meg persze minek a másik márka, ha ezzel sem mindig sikerül? A vetélytársak homlokai pedig elkezdhetnek verejtékezni, hisz Jorge nem vész el a következő évben sem, sőt…
A Suzuki háza táján is forr a levegő. Kevin Schwantz előássa a garázs mélyéről az eddig alvó, de őrült állat #34-est. Igen a Lucky Strike Suzuki újra kék füstöt fog eregetni néhány kör erejéig, s őserővel fogja feldarálni Indianapolis piros téglából kirakott célvonalát. A régi generációt átmenet nélkül fogják követni a 21. század technikai újdonságai a Moto2-k, amolyan bemutató erejéig. Apropó Suzuki, amit sejtettünk az bebizonyosodott. Capirex marad a babakék gépezet lovasa a következő szezonban. Így a csapat utolsó győzelmét megszerző ausztrál Chris Vermeulen egyelőre a munkanélküliek táborát erősíti. Szegény Chris már jelezte, hogy kész lenne akár a Moto2-re, akár egy SBK vb-re való visszatérésre. S még Suzuki. A csapat megállapodást kötött az olasz kerékgyártó vállalattal a Marchesinivel, akivel ezen túl magnéziumkerekekkel fogja támogatni a csapatot. Hogy ez segíteni fogja-e a team munkáját, jelenleg még talány, de bízzunk a javulásban, bár a gyengécske blokkokkal valószínűleg lenne még mit tenni. Alvaro Bautista leszerződtetésével egyébként Paul Denning csapatfőnök nagyon elégedett, s úgy gondolja, hogy tekintsünk az egyezségre amolyan szimbolikus döntésként is, mivel a csapat így nyilvánította ki, hogy nyitottak az új éra irányába.
Még néhány szó a többiekről. A Pramac Ducati nyergét Aleix Espargaró kapta meg két futam erejéig. Az eddig Németh Balázst is remekül helyettesítő spanyol fiatalember természetesen majd kiugrik a bőréből örömében. Csak utána is így legyen. Szóba került Takahashi, valamint Gibernau neve is, végül mégis Aleix kapta meg a bizalmat, s a Ducatit. Fabrizio számára még adott lett volna a lehetőség, viszont fájó válla miatt a brnói futamot is feladni kényszerült, így Michel jobbnak látta, ha otthon pihen, s felkészül az SBK végső hajrájára. Apropó két verseny. Legújabb nem hivatalos források szerint Stoner már most ki szeretné tolni visszatérését a Phillip Islandre.
Miután a Suzuki bejelentette Bautista leigazolását, Martineznek nem volt mit tennie, s újra szerződtette az ugyancsak spanyol Barberát a leendő Ducatira. Persze lenyilatkozta, hogy nagyon örvendetes számára Barbera érkezése, hiszen már dolgoztak együtt, s nyertek is futamot a 125-ösök mezőnyében, de azért most az egyszer nem bírta ki, hogy eddigi kedvencének Alvaro Bautistának ne szóljon be. Véleménye szerint ugyanis Alvaro nagyon rosszul döntött, amikor elfogadta a Suzuki ajánlatát, ugyanis a Ducati egy sokkal jobb motor, amelyben sokkal több potenciál rejlik, mint egy hamamatsui szerkezetben. Visszatérve Hectorhoz, természetesen ő is nagyon boldog, s izgatottan várja a királykategóriás kihívást.
Lucio Cecchinello először hozta nyilvánosságra álláspontját a 2010-es szezonra vonatkozóan. Az olasz elárulta, hogy szeretné megtartani régi-új védencét Randy de Puniet-t a következő szezonra.
A Tech 3 Yamaha sorsa biztos, viszont a csapatfelállásra ez még közel sem mondható el. Persze sokan úgy vélik ,hogy Colin Edwards pozíciója sziklaszilárd alapokon nyugszik. Sőt valós veszteség érné a MotoGP világát a texasi humorzsák távozásával. Ezt szerencsére a csapatvezetés, s maga Colin is így gondolja, ezért a valós félelmek jobban James Toselandet terhelik. Már amennyire terhelik. Hallottuk már azt is, hogy a brit visszatér az SBK-ba, de most pont az ellenkezője kezd körvonalazódni a témának. A dolog hátterében pedig ismét a Dorna áll. Ugyanis James távozásával, ismét angol pilóta nélkül maradna a királykategória, s az ebből származható veszteségektől igencsak rosszul alszik Ezpeleta úr. Így a jogtulajdonos szeretné, ha James továbbra is a sorozatban motorozna, egyedül a miként rejtélyes. Persze elképzelhető, hogy meghiúsul terv és marad a spanyol-olasz túlerő, esetleg pluszban érkezhet még egy texasi legény. Érdekes lenne a folytatás…
Moto2
Az MCN véleménye szerint a Supersport vb brit fenegyereke, Cal Crutchlow igencsak közel van egy jövő évi Moto2-es megállapodáshoz. Néhányan úgy vélik, hogy Cal rendkívül sok időt töltött el Fausto Gresini csapatával a brnói futamon, de természetesen egy Tech 3-as szerződést sem tartanak kizártnak.
A Moto2 végleges rajtlistája várhatóan Estorilban lát napvilágot. Addig is maradnak a találgatások. Julian Ryder szerint az Aprilia vázzal fogja ellátni Asparékat. Persze hülyén hangzik, hogy egy Aprilia vázban Honda blokk, de ez van. S igazából nem Honda lesz a neve az összes motorkerékpárnak. De akkor mi? Aprilia sem lehet. Persze az olaszok eddig sírtak, de most mégis beszállnak a buliba, elvégre bevétel jelent a váz biznisz is. S ne feledjük, versenyeztek ők már Rotax blokkal, Aprilia név alatt még a ’90-es években. S utcára is gyártottak hasonló kétkerekűt, sőt még Suzuki erőforrással működőt is. Tehát vége az ellenségeskedésnek, s úgy tűnik Noale is beáll a sorba. Az LCR valamint a Scot indulása kétséges, de a Tech 3, Gresini és Pramac trió úgy tűnik jelen lesznek az új kategóriában. Gresini például Moriwaki vázzal tervezi a jövőjét, amely a HRC vonalon, azért elég jól hangzó névnek számít.
Utolsó kommentek