Sajtóközlemények a magyar különítménytől
- Sajtóközlemények -
Team Toth - Sajnos Tóth Imi volt az első kieső a 2009-es Gyorsasági Motoros Világbajnokság utolsó előtti, sepangi futamán. Egy technikai hiba miatt kellett kiállnia a magyar versenyzőnek. „Már a rajt után éreztem, hogy valami gond van a motorral, majd rövidesen ki is kellett állnom. Miután a szerelők szétszedték, kiderült, hogy egy csavar eltört a blokkban, ez okozta a hibát. Csalódott vagyok, hiszen csak 16-an értek célba, azaz szinte elég lett volna végigmenni a pontszerzéshez. Már csak egy futam van hátra, remélem egy kicsit több szerencsénk lesz és a jövőnk is eldől majd.”
Balatonring Team - Hatalmas lépést tett a világbajnoki cím megszerzése felé Aojama Hirosi, aki legnagyobb riválisával, Marco SImoncellivel vívott ádáz küzdelmet az első helyért, és végül a japán bajnokaspiráns örülhetett. Olasz vetélytársának nem volt szerencséje, hiszen végül csak a harmadik lett, mert a célfotó szerint Hector Barbera is megelőzte. Aojamának a két hét múlva esedékes valenciai záró futamon elég az első tízben végeznie ahhoz, hogy világbajnok legyen. A sepangi verseny előtt még Alvaro Bautistának is esélye volt a vb-címre, de a spanyol kiválóság elesett, így búcsút mondhat világbajnoki álmainak.
A Balatonring Team magyar pilótája, Németh Balázs élete legjobb eredményét érte el a maláj pályán, ahol most járt életében először, de ennek ellenére a 11. helyen ért célba. A fiatal tehetség remekül kapta el a rajtot, néhány embert megelőzött, majd rátapadt az előtte haladó bolyra. Ezután egy hibát követően utolérték üldözői, de a magyar versenyző ismét el tudott szakadni tőlük. A futam vége felé Németh Balázs észrevette, hogy az előtte haladó Aojama Szuhej hibázik, megpróbálta megelőzni, de az utolsó körökben állandósult kettejük között a különbség, így japán vetélytársát már nem tudta leelőzni. A magyar pilóta nagyon boldog, hogy Brno és San Marino után ismét pontszerző helyen végzett, és most öt világbajnoki ponttal gazdagodott. Németh Balázs nagyon várja a valenciai futamot, hiszen ezt a pályát ismeri is.
Németh Balázs nyilatkozata: „Nagyon jól kaptam el a rajtot, több embert is megelőztem, és sikerült elmennem az előttem haladó bollyal. Majd egy hibát követően beértek üldözőim, de ismét sikerült tőlük elszakadnom. Ezután észrevettem, hogy a kisebbik Aojama testvér hibázik, megpróbáltam őt is megelőzni, de az utolsó körökben állandósult közöttünk a különbség, így ez már nem sikerült. Nagyon boldog vagyok, hogy ilyen jól szerepeltem, a csapat is nagyon örült és még Jorge Martinez is megdicsért a leintés után. Már várom a valenciai futamot, mert azt a pályát ismerem, már ezres és 600-as motorral is versenyeztem ott.”
Faster Management - Vasárnapra végre többen voltak a lelátókon Sepangban a Maláj Nagydíj helyszínén. A kánikula sem riasztotta el a szurkolókat, kiknek nagy része azért jött, hogy láthassa hogyan lesz kilencedszer is világbajnok Valentino Rossi. Talmácsi Gábor hosszú évekig győzelmi reményekkel érkezett egyik kedvenc versenyhelyszínére Malajziába, most más célokat fogalmazott meg, a lehető legtöbbet akarta kihozni a motorból, és annál is többet önmagából. A délelőtti bemelegítő edzésen már látszott, hogy Talma nagyon elszánt, körideje alig maradt el a kvalifikáción elérttől. A királykategória rajtja előtt hatalmas felhőszakadás zúdult a pályára, melynek következtében a rajtot negyven perccel elhalasztották. A rajtrácson izzott a hangulat a versenyláztól és eső okozta gumiválasztási dilemmától. Talmácsi a tizenhetedik helyről indult neki a huszonegy körös távnak. Jól rajtolt a magyar motoros, tartotta a lépést az előtte lévő bollyal. Ahogy száradt az aszfalt, nőt a motorok közti különbség, Talma a tizenötödik helyen motorozott hosszú körökön át. A végén, a tizennegyedik helyen ért célba, két világbajnoki pontot szerezve. A nagydíjat Stoner nyerte, Pedrosa és Rossi előtt. Valentino Rossi ezzel a harmadik hellyel megszerezte a kilencedik világbajnoki címét, melyből hetet a legmagasabb kategóriában szerzett.
14. TALMÁCSI GÁBOR - Elsősorban szeretnék gratulálni Valentino Rossinak a kilencedik világbajnoki címéhez, amit csinál az fantasztikus emberi teljesítmény. Az én versenyem nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, a motor esőben sem volt jobb, mint szárazon. Próbáltam az előttem lévőkre tapadni, de ahogy száradt a pálya lemaradtam. A végén jobb körökre voltam képes, de nem értem utol az előttem lévő csoportot. Egy verseny van hátra ebből az évből, nagyon szeretnék bizonyítani Valenciában.
Utolsó kommentek