Már az időmérő is alszik...
125cc
Túl vagyunk az év utolsó kvalifikációs edzésein. Julian Simon nem bízta a véletlenre, s megszerezte a rajtelsőséget. Őt, az ismét magára találó Corsi követi, míg a harmadik helyen Bradley Smith végzett. A tegnap szenzációsan motorozó Marcel Schrotter ismét mindenkit elbűvölt, ugyanis a megszerzett heteik hely, több mint káprázatos.
Eredmények
1 J. SIMON SPA Bancaja Aspar Team 125cc 1'41.472
2 S. CORSI ITA Fontana Racing + 0.004
3 B. SMITH GBR Bancaja Aspar Team 125cc + 0.358
4 M. MARQUEZ SPA Red Bull KTM Moto Sport + 0.519
5 J. OLIVE SPA Derbi Racing Team + 0.561
6 N. TEROL SPA Jack & Jones Team + 0.620
7 M. SCHROTTER GER Toni - Mang Team + 0.639
8 P. ESPARGARO SPA Derbi Racing Team + 0.690
9 S. REDDING GBR Blusens Aprilia + 0.761
10 S. CORTESE GER Ajo Interwetten + 0.774
11 E. RABAT SPA Blusens Aprilia + 0.835
12 E. VAZQUEZ SPA Derbi Racing Team + 1.023
13 A. IANNONE ITA Ongetta Team I.S.P.A. + 1.084
14 S. GADEA SPA Bancaja Aspar Team 125cc + 1.176
15 R. KRUMMENACHER SWI Degraaf Grand Prix + 1.295
16 S. BRADL GER Viessmann Kiefer Racing + 1.297
17 C. BEAUBIER USA Red Bull KTM Moto Sport + 1.351
18 T. NAKAGAMI JPN Ongetta Team I.S.P.A. + 1.402
19 D. AEGERTER SWI Ajo Interwetten + 1.441
20 J. FOLGER GER Ongetta Team I.S.P.A. + 1.476
21 J. ZARCO FRA WTR San Marino Team + 1.704
22 L. ZANETTI ITA Ongetta Team I.S.P.A. + 1.969
23 M. RANSEDER AUT CBC Corse + 2.219
24 L. SALOM SPA Jack & Jones Team + 2.609
25 J. IWEMA NED Racing Team Germany + 2.775
26 J. PERELLO SPA SAG Castrol + 2.792
27 L. SAVADORI ITA Junior GP Racing Dream + 2.795
28 D. WEBB GBR Degraaf Grand Prix + 2.812
29 T. KOYAMA JPN Loncin Racing + 2.854
30 S. FAGERHAUG NOR Red Bull KTM Moto Sport + 3.162
31 J. KORNFEIL CZE Loncin Racing + 3.507
32 I. MAESTRO SPA Hune Racing Team-RZT + 3.664
33 L. MARCONI ITA CBC Corse + 4.058
34 A. MONCAYO SPA Andalucia Aprilia + 4.103
35 L. VITALI ITA CBC Corse + 5.679
Limiten kívül
Q. JACQUET FRA Matteoni Racing Lap
250cc
Ma láthattuk valószínűleg, minden idők utolsó 250-es edzését. A pole-t Alex Debon szerezte meg, míg a második helyen Marco Simoncelli végzett. Az olasz nem adja fel egykönnyen, s bízunk benne, hogy a holnapi nap folyamán, is hasonlóan fog cselekedni, így méltóképpen tudnánk elbúcsúzni a kategóriától. Simoncellit, Hector Barbera követi, majd következik egy újabb szenzációgyanús eredmény, ezúttal Ratthapark Wilairot részéről. A thai versenyző éppen a márkatárs és egyben vb cím várományos Aoyamát előzi meg.
Sajtóközlemény
Németh Balázs - A Balatonring Team magyar pilótájának dolgát megnehezítette az erős szél, de bízik benne, hogy vasárnap pontszerző helyen végezhet.
A hazai pályán versenyző Alex Debon kvalifikálta magát az első helyre a valenciai időmérőedzésen, a 250 köbcentis kategóriában. Miután megfutotta a leggyorsabb időt a spanyol klasszis, elesett motorjával, és beszállították a pálya kórházába. A világbajnoki címre esélyes versenyzők közül Marco Simoncelli teljesített jobban: ő a második helyet szerezte meg, míg a pontverseny éllovasa, Aojama Hirosi csak az ötödik leggyorsabb időt motorozta. A japán pilótának azonban elég a legjobb 11-ben végeznie ahhoz, hogy övé legyen a világbajnoki cím.
A Balatonring Team magyar pilótája, Németh Balázs a 19. helyet szerezte meg a kvalifikáción. A fiatal tehetség elmondása szerint a reggeli szabadedzésen és a délutáni időmérőn is nagy volt a szél, ami hátráltatta a teljesítményét. Németh Balázs az edzés közepén futott egy jó időt, amit a végén megjavított, de nem tudott előrébb lépni a 19. helynél. A magyar versenyző mindenesetre bízik a pontszerzésben, mert továbbra sincs sokkal lemaradva az előtte lévőktől, és a rajtjai is egyre jobbak, így minden esélye megvan, hogy pontokkal zárja a Spanyol Nagydíjat is.
Németh Balázs nyilatkozata: „Sajnos reggel is és most is nagyon erős volt a szél, ami megnehezítette a dogom a kvalifikáción. Az időmérőedzés közepén futottam egy jó időt, amit a végén megjavítottam. A tréning után mérnökeimmel kielemeztük a reggeli és a délutáni telemetriai adatokat, amiből az derült ki, hogy a szabadedzéseken a pálya más pontjain voltam gyorsabb, így ha össze tudnánk rakni a kettőt, akkor holnap akár 3-4 tizeddel is gyorsabb lehetek. Bízom a pontszerzésben, mert nem sokkal vagyok lemaradva az előttem lévőkhöz képest, és a rajtjaim is egyre jobbak.”
Eredmények
1 A. DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens 1'36.116
2 M. SIMONCELLI ITA Metis Gilera + 0.334
3 H. BARBERA SPA Pepe World Team + 0.354
4 R. WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG + 0.447
5 H. AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc + 0.540
6 T. LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte + 0.869
7 K. ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing + 1.155
8 M. PASINI ITA Paddock GP Racing Team + 1.162
9 A. BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team + 1.187
10 H. FAUBEL SPA Honda SAG + 1.202
11 R. DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc + 1.249
12 A. BALDOLINI ITA WTR San Marino Team + 1.461
13 J. CLUZEL FRA Matteoni Racing + 1.633
14 R. LOCATELLI ITA Metis Gilera + 1.695
15 M. DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team 250cc + 1.842
16 S. TOMIZAWA JPN CIP Moto - GP250 + 1.969
17 A. PONS SPA Pepe World Team + 2.010
18 L. PESEK CZE Auto Kelly - CP + 2.175
19 B. NEMETH HUN Balatonring Team + 2.621
20 S. AOYAMA JPN Racing Team Germany + 2.679
21 V. DEBISE FRA CIP Moto - GP250 + 3.167
22 V. LEONOV RUS Viessmann Kiefer Racing + 4.255
23 B. CHESAUX SWI Matteoni Racing + 5.489
24 I. TOTH HUN Team Toth Aprilia + 6.302
Limiten kívül
W. DUNLOP IRL Bigman Racing
MotoGP
A négy földönkívüli ismét dominált a kvalin. Ezúttal azonban a kilencszeres világbajnoknak, Valentino Rossi bácsinak kellett beérnie a második sor elejével, bár úgy gondolom, hogy a bajor BMW autógyártó vállalat, megfelelően kompenzálta az olaszt. Rossinak ugyanis a negyedik helye is elég volt ahhoz, hogy megnyerje az összetett kvalifikációs versenyt, csapattársával, Jorge Lorenzóval szemben. Így Valentino az ikszedik német PKW-t viheti haza, amely ezúttal egy fehér M3-as. Az első helyen Stoner végzett, ezért meglehetősen nagy a veszélye annak, hogy holnap ismét ő nyerjen. Bár Pedrosa próbálja tartani szavát a győzelmi igényeket illetően, mivel az ausztrál mögött ő lett a második. A harmadik, gondolom nem nehéz kitalálni, Jorge Lorenzo. Ben Spies némi javulást bemutatva a 9.-ik helyen végzett, míg Talmácsi egy utolsó előtti hellyel búcsúzik a királykategóriától, hogy ideiglenesen vagy örökre, azt persze nem tudjuk, de hogy mi lesz 2010-ben, azt már igen. A sajtóközlemény rovatban mindenről beszámolunk részletesen, ezért tessenek görgetni az egeret.
Sajtóközlemény
Talmácsi Gábor - Valenciában nagyon kedvelik a motorsportot, már a szombati napon is sokan kilátogattak a pályára. Talmácsi Gábor tegnap este egy szép ajándékot kapott az egyik cégtől, egy festmény formájában, melyen a magyar motoros versenyzés közben látható. Talmát az is jó kedvre derítette, hogy megérkezett a pályára a talma.hu és a Schwarzkopf & Henkel pitgirl versenyének két gyönyörű nyertese. Vivien és Kinga az időmérő edzésen már a box előtt fotózkodott a szurkolókkal.
Talma a délelőtti szabadedzésen négy tizeddel volt gyorsabb, mint tegnap, végül a tizennyolcadik helyen végzett. Délután az időmérő edzésen végig jó köröket produkált a magyar versenyző a hihetetlenül szoros mezőnyben. Talma a finn Kallioval ment az utolsó körökben és zárásként 1’34.357-et repesztett, ami a tizenhetedik rajtkockát jelenti számára. A mezőny nagyon egyben van, amit bizonyít az is, hogy a tizenkettedik De Angelis mindössze három tizeddel ment jobbat, mint Talmácsi. Holnap kiélezett versenyre lehet számítani. A szezonzáró nagydíjat vasárnap 14 órától rendezik.
17. TALMÁCSI GÁBOR 1’34.357 - Előreléptünk tegnaphoz képest, de a legjobb körömben úgy érzem volt egy pici hiba, ami néhány tizedet jelentett. Azért bosszant a dolog, mert iszonyúan egyben van a mezőny és most ennyi is több helyezésbe kerül. Viszont ezt a köridőt több körön át is magabiztosan hoztam, ami a versenyre nézve jó előjel. Végre élvezem a motorozást, ami a legjobb dolog ezen a hétvégén. A motor minden eddigihez képest sokkal jobban vezethető, picit módosítunk rajta és csatába szállok a pontokért az évadzáró viadalon.
Frissítve
A mai nap folyamán eldőlt hol folytatja pályafutását a magyar világbajnok. 2010-ben az Aprilia gyári versenyzője lesz – Speedup Aprilia Team - az újonnan induló Moto2 géposztályban, és csapattársa Andrea Iannone lesz.
Az Aprilia nagyon komoly tervekkel kezdi a jövő évet és feltett szándéka, hogy a lehető legjobb technikai hátteret biztosítsa két gyári versenyzőjének. Mindehhez nagyon képzett és tapasztalt szakember gárdát mozgósít, akik a szezon folyamán végig azon lesznek, hogy segítsék a pilótákat.
Talmácsi Gábor azon versenyzők közé tartozik, akik soha nem adják fel és egy nehezebb évet követően is kellő motivációval küzdenek az újabb célok eléréséért.
A valenciai záró futamot követően nem lesz idő a pihenésre, hiszen december elején máris két napos tesztet szervez az Aprilia, hogy mielőbb megkezdődhessen az alapozás a 2010-es szezonra.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„Óriási dolog, hogy az Aprilia gyári versenyzője leszek jövőre, szinte el sem hiszem. Volt időnk Stefanoval közösen összeállítani, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy újra főszereplője lehessek a motorsportnak és úgy gondolom, hogy elértük mindezt. Egy új dolog vár, új kihívásokkal, amit már alig várok. Olyan emberekkel dolgozhatok újra együtt, akikkel korábban már szép eredményeket értünk el, jól ismerjük egymást. Már a valenciai verseny után elkezdődik a munka és minden erőmmel azon leszek, hogy a legjobbak között legyek. Nem utolsó sorban szeretném megköszönni szponzoraimnak a támogatást, akik továbbra is hisznek bennem és segítenek.”
Stefano Favaro nyilatkozata:
„Minden ember életében vannak nehezebb időszakok. Nem volt könnyű az idei év, de rengeteg dolgot tapasztaltunk és igyekszünk mindig mindenből tanulni és a jókat leszűrni. A válság sajnos mindenhol érezteti hatását, ez alól nem kivétel a motorsport sem. Éppen ezért külön köszönettel tartozunk a MOL-nak, akik továbbra is töretlenül kitartanak Gábor mellett. A folytatással kapcsolatos tárgyalások során mindvégig arra törekedtem, hogy a lehető legjobb technikai feltételekkel tudjuk aláírni a szerződést. Azt gondolom, hogy sikerült. Gábor ismét gyári versenyző lesz, kiemelt figyelmet kap. Ő és az Aprilia korábban már nyerő párost alkotott és hiszem, hogy a rendelkezésre álló technikai háttérrel, szakember gárdával és nem utolsó sorban Talma tudásával és tehetségével jövőre újra főszereplőjévé válhat a világbajnokságnak.”
Luca Boscoscuro nyilatkozata:
„Nagyon boldog vagyok, hogy két tehetséges pilótával indulhatunk jövőre. Nagyon bízunk a fiatal versenyző, Andrea Iannone folyamatos fejlődésében, aki az idei eredményei alapján mindenképpen jó választás részünkről. Gábor személyében egy tapasztalt és gyors versenyzővel gazdagodtunk, akire nagy szükségünk van, és aki korábban már volt világbajnok az Apriliával.”
Eredmények
1 C. STONER AUS Ducati Marlboro Team 1'32.256
2 D. PEDROSA SPA Repsol Honda Team + 0.263
3 J. LORENZO SPA Fiat Yamaha Team + 0.281
4 V. ROSSI ITA Fiat Yamaha Team + 0.666
5 C. EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 + 0.829
6 N. HAYDEN USA Ducati Marlboro Team + 0.898
7 R. DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP + 1.135
8 T. ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini + 1.219
9 B. SPIES USA Sterilgarda Yamaha Team + 1.283
10 A. DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team + 1.422
11 M. KALLIO FIN Pramac Racing + 1.553
12 A. DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini + 1.588
13 L. CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP + 1.841
14 J. TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 + 1.851
15 M. MELANDRI ITA Hayate Racing Team + 1.932
16 A. ESPARGARO SPA Pramac Racing + 2.052
17 G. TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP + 2.101
18 C. VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP + 2.281
Utolsó kommentek