MotoGP – Motegi - Japán - 04.26.
Az idei szezon eddigi eredménye:
125ccm: Iannone - 250ccm: Barbera - MotoGP: Stoner
Időbeosztás:
Péntek 24 April 2009 125 FP1 06:05 - 06:45 MotoGP FP1 07:05 - 07:50 250 FP1 08:05 - 08:50 Szombat 25 April 2009 125 FP2 02:05 - 02:45 MotoGP FP2 03:05 - 03:50 250 FP2 04:05 - 04:50 125 QP 06:05 - 06:45 MotoGP QP 07:05 - 07:50 Vasárnap 26 April 2009 125 WUP 01:40 - 02:00 250 WUP 02:10 - 02:30 MotoGP WUP 02:40 - 03:00 125 RAC 05:00 250 RAC 06:15 MotoGP RAC 08:00
MTV műsoridő:
250 ccm 06:15 ÉLŐ
12:40 Felvétel
MotoGP 13:35 Felvétel
125 ccm 00:10 Felvétel
Motegi Pályaadatok:
A pálya hossza: 4 801km
Bal kanyarok száma: 6
Jobb kanyarok száma: 8
A Japán Nagydíjon győzelmet szereztek 2008-ban:
125ccm: Bradl - 250ccm: Simoncelli – MotoGP: Rossi
Időjárás: Az előrejelzés szerint változékony idő várható, mely fordulhat akár esősre akár szelesre is. Bízzunk a jó időben, mást úgysem tehetünk.
A pálya sajátossága: A versenyzők otthon hagyják a lakóautókat és egy pályához közeli szállodában hálnak, így az egész hétvégén során össze vannak zárva. Ennek lehet egy előnye és egy hátránya.
Előny: Annyira megutálják egymást reggeli közben, hogy a pályán brutális vérre menő harcot vívnak majd, ami a nézőknek mindenképpen jó.
Hátrány: Az esti lerészegedések alkalmával annyira megkedvelik egymást, hogy mindenki előre akarja majd engedni a másikat. És ez a nézőknek nem lenne jó, bár kevésbé valószínű.
[A második lehetőség persze nem vonatkozik Dani Pedrosára. Ő itt is csak Alberto Puiggal érintkezhet.]
Megemlíteném: Ez alkalommal szakítunk az eddigi hagyományokkal fotók terén. Három képpel szeretnénk kedveskedni olvasóinkak, melyek a gyorsasági motorversenyzés legendás és feledhetelen japán versenyzőit ábrázolják. Kettő sajnos már nincs velünk. A nyitóképen szintén egy japán ikon látható, Tetsuya Harada személyében.
MotoGP
Norick Abe az egykoron hosszú hajú, érdekes stílusban motorozó csodagyerek. 2007-ben hunyt el motorkerékpáros közlekedési balesetben.
Nagy nap lesz a Vasárnap a MotoGP életében, ugyanis az 1949 óta létező sorozatban a királykategória 700.-ik versenye kerül majd megrendezésre. Gyors fejszámolás után, az annyi, mint évi 14 verseny átlagban. Az elsőt versenyt 1949 Júniusában Harold Daniell nyerte egy Norton nyergében a Man szigeten, ahol hosszú kihagyás után idén ismét képviselteti magát a márka. Nem kizárt, hogy 2009-ben újra angol nyelvet beszélő pilóta állhat a dobogó felső fokára. Stoner vagy Edwards, esetleg Toseland? Na jó, itt hagyjam abba, ugye? Persze egy Stoner győzelem egyáltalán nem tartozna a meglepetés kategóriába. Figyelembe véve, hogy 2006-ban és 2007-ben is Ducatival nyerték a versenyt. Sőt, mi több, Stonert 2007-ben ezen a pályán avatták a királykategória világbajnokává. Egy a bibi. Hogy azt a két versenyt, bizony egyszer sem Stoner nyerte, hanem Loris Capirossi. Loris apu, aki ugyan Suzukival veret mostanában, de okozhat kellemetlen perceket a vetélytársaknak. A motor jó, ő nagyon jó. Bár Katarban hibázott, reméljük, hogy még egyszer nem fog. Stoner legjobb eredménye Motegiben, a tavalyi második helye Valentino Rossi mögött. Ugyanis 2008-ban Rossi megnyerte a versenyt és visszaszerezte a 2006-ban elveszített világbajnoki címet. Elképzelhető, hogy ezért hozták 2009-ben az év elejére a Motegi versenyt? Mert már elegük volt a japóknak a sok koronázásból meg ünneplésből? Ráadásul ők egyszer sem ünnepeltek, ugyanis az 1997-ben megnyílt pálya, kezdetektől a Honda tulajdonában van. A nagy H-nak meg elég ciki lehetett, hogy a házukban ünnepelnek egyszer a digók, máskor meg a legnagyobb hazai konkurencia. Senki nem örülne, ha az otthonában jól megvernék, utána, pedig megnézné az elkövető az esti sorozatot, a kanapéjában elterülve. A Motegi pálya hivatalos neve egyébként Motegi Twin Ring. Iker pálya tükörfordításban, amely megállja a helyét, mivel két vonalvezetés található egyszerre az arénában. Egy kanyargós, úgynevezett utcai pálya, ezt keresztezve, pedig egy ovál. Mi a helyzet Pedrosával? Állítása szerint tíz fokkal már jobban be tudja hajlítani a térdét, ami így tűnhet akár nevetségesnek is, de nem az. Akinek volt már lemerítve a térde, az tudja mekkora értéke, lehet a fokoknak. Főleg motorozás közben. S hogy ki fog nyerni? Rossi, Stoner, Lorenzo, Pedrosa vagy akár Melandri? Persze, hogy komolytalan vagyok. Mindig távol állt tőlem az esélylatolgatás. Esélyes annyi, mint égen a csillag, valós esélyekkel rendelkező, viszont már jóval kevesebb. Talán ha két-három versenyző. A meglepetésekkel nem számoltam, mert őket azért hívják meglepetésembernek.
250cc
Daijiro Kato a világ egyik legjobb versenyzőjének számított. 2003-ban hunyt el versenybalesetben Suzukában.
Kezdeném azzal, hogy a spanyol gyorsasági bajnoksági, múlt heti nyitófutamának kvalifikációján részt vett két Moto2-es versenygép. Az egyik a Laglisse YM2, azaz Fonsi Nieto jövendőbelije, csapat által biztosított Yamaha volt, a másik Blusens BQR alakulat Hondája. A két gép az 1000-esek között kapott helyett, a Formula Extreme kategóriában. A kvalifikáción pedig az ötödik, illetve a hatodik helyet szerezték meg. A versenyen nem indulhattak. A Moto2-re specializálódott csapatok jelenleg feszülten várják a döntést, hogy végül, mely motorgyártó cég lesz, a blokkok majdani kizárólagos beszállítója.
Moto2-ről ennyit és nem többet. Örüljünk a kétütemnek, amíg lehet. Engem pedig lehet köpködni. Szóval a tavalyi év győztese az addigra már igencsak kiélezett csatában, mely a VB címért folyt, Simoncelli volt. SuperSic brutálisan közlekedett akkoriban a pályán, senkit és semmit nem kímélt, szinte megkérdőjelezhetetlen volt, hogy a csata közte és Bautista között fog eldőlni. Viszont nagyhajú pajtásunk, mint tudjuk "Kájrolisat" játszott és eltörte a csuklóját. Egy gyors szezonkezdési műtéten túl van, Katarban feladta, Japánra összpontosított. Ha minden igaz ott lesz a rajtnál, viszont győzelmet én, személy szerint nem várnék tőle. Esetleg dobogó. De ki tudja? Bautista alaposan elcseszte első versenyét, s még a tempót sem bírta. Gondolom szívesen visszavágna. Hát tegye. Barbera tavaly, pont itt Motegiben törte össze magát úgy, hogy majdnem a karrierjébe került. Jelenleg gyorsabb, mint fénykorában. Viszont vissza kell térnie a tett színhelyére, ahol a legnagyobb küzdelem vár reá. Legyőzni a démonokat. Ha ez sikerül, akkor jajj a többieknek… Alex Debon a tavalyi harmadik helyezett. Hát meglátjuk, bár a jelenlegi mezőnyt tekintve… emlékezzünk Di Megliora és arra az emberre, kinek japán szereplését, már tűkön ülve várjuk. Zsülre gondoltam igen, Jules Cluzelre. Esetleg Pasini? Én kivenném a helyében a fiúcsapatok által olyannyira kedvelt szemöldök piercinget. Talán zavarja a látásban. Jó gyerek és nagyon kedvelem személy szerint, de összekaphatná magát. Szándékosan hagytam a legvégére a szupernapszemcsit viselő Talmácsi Gábort. Talma második 250-es versenye. Izgulunk, szeretnénk, várjuk, akarjuk. Találja ki mindenki, hogy mit. Majd a másik magyar Tóth Imi. Imi, akinek talán sikerül a pontszerzés ez alkalommal. S mi van a többiekkel, mint Pesek, Lüthi, Aoyama, De Rosa, Locatelli és a szabadkártyás kamikázék…? Na ezért utálok jósolgatni.
125cc
Kazuto Sakata, 1994 és 1998 világbajnoka 125-ben.
A tavalyi első háromból, kettő idén már a 250-eseknél vitézkedik. Talmácsi és Di Meglio. Bradl nyert. Smith kiesett. Simon nem itt motorozott. Iannone pedig még az első kört sem fejezte be. S hogy a helyzetet tovább bonyolítsam. Az első verseny 4 rohadt körből állt. Most erre mit írjak? De tényleg… Azt, hogy ezért imádom a 125-öt. Kötelező program.
[Mi a Hanami? Japán ünnep. A virágzó cseresznyefák csodálata.]
fotók: LIFE magazin, Hideyoshi Takashima, archív
Bővebben:www.gpmotogp.hu
Utolsó kommentek