Avagy, ami a pólón állt "Gallina vecchia fa buon brodo" - azaz "Öreg ember nem vén ember"
MotoGP
Nehéz így versenybeszámolót írni. Mert az emberben szinte állandóan ott vannak a kételyek, az ehhez hasonló pillanatokban. Mert ugye nem találjuk a szavakat, s képtelenek vagyunk átérezni azt a helyzetet, hogy milyen szerencsés szituációban vagyunk. Élőben láthatjuk motorozni, a világ, egyik legnagyobb motorversenyzőjét, s húsz év múltán mindenki irigykedve hallgatja majd élménybeszámolóinkat, hogy mi bizony még láttuk élőben motorozni. Valentino Rossi 10 évvel az után, hogy megszerezte élete első 250-es VB címét, megszerezte a kilencediket. Immáron a királykategóriában sikerült a bravúr hetedszerre.
Kérdezhetnénk – mivé válik az ember tíz év alatt. Bár a futam közel sem volt ennyire egyértelmű. 35 perc csúszással, 21 körre lerövidített távval, 10 fok hőmérsékleteséssel és 87%-os páratartalommal kezdték meg a futamot a „Királyok”. A csuromvizes pályán irgalmatlan rajtot vett Rossi, jobbnak látta, ha kimarad a csetepatéból, ezért szinte a középmezőnybe tornázta vissza magát. Csapattársa Jorge Lorenzo a rajtrács végéről indulhatott, mivel a starthelyre vezető körben elromlott az M1, s a motorcserét így jutalmazták a rendezők. Lorenzo azonban senkitől és semmitől sem zavartatva magát, felküzdötte magát, s néhány pillanattal később már előzte is óvatos csapattársát. Dani Pedrosa önmagához hű volt, s volt átvette a vezetést. Őt követte Stoner, Capirossi és Dovizioso. Casey Stoner, viszont az ausztrál taktikát alkalmazva előzött, majd megpróbált meglógni a többiektől. Hát mit is mondjak? Alaposan sikerült. Pedrosa ezt követően tartotta a második helyét, Dovizoso kísérte őt, szegény Loris Capirossi pedig menthetetlenül csúszott hátrafelé. A csoda ismét elmaradt, majd Randy de Puniet száll ki a harcból.
Rossi ekkor szorosan Lorenzo nyomában haladt, s próbálta szem előtt tartani csapattársát. Egy ideig ez működött, aztán a Doktor merész lépésre szánta el magát a még mindig vízzel borított pályán, s megelőzte Lorenzót. Azonban a várva várt, s már eddig megszokott gigantikus csata elmaradt kettejük között. Lorenzo kulturáltan engedte maga elé csapattársát. Tudta ő is, hogy nem ezen múlik. Valentino a verseny ezen szakaszában már a dobogót vett célkeresztbe. A harc el sem kezdődött a pódiumért, mikor a potenciális ellenfél, Dovizioso elcsúszott a maláj aszfalton, s meghempergett a sepangi „rizsföldön”.
Dottore Rossi előtt így megnyílt az út, hogy dobogón ünnepelje a kilencediket. Stoner ekkor már 17 mp-el vezetett Pedrosa előtt, aki további hárommal a #46-os előtt. A bajnok nem kockáztat, s célba ér a harmadik helyen. Valentino Rossi kilencszeres világbajnok. Elképesztő teljesítmény – „ micsodaversenyző ”….A levezető körben fél Tavullia várja, Aldo Drudi nyomja kezébe az újfényezésű sisakot, s pólót. Soldano fotókat készít az utókor számára. A téma a tyúk és a tojás. Kilenc tojás a pólón, egyetlen fészekben, a felirat pedig a címünkben is jegyzett „Gallina vecchia fa buon brodo". A sisak teteje arany, melyből az a bizonyos tyúk vigyorog ránk. A pályán szélén várja egy rajongói hacukába beöltöztett élő szárnyas is, a "régiúj" bajnokot. A végén gratulál Lorenzo - méltán sportszerű pillanat. A pódiumra vezető úton Ezpeleta úr lép közbe, s szorongatja Signor Rossi kezét. Kell is, hisz ő az „Aranytojást tojó tyúk” !
Talmácsi Gábor ismét küzdött a mezőnyben, majd 14.-ik lett Toselandet megelőzve.
Végeredmény
1 25 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 47'24.834 147.435
2 20 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 47'39.500 146.679 14.666
3 16 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 47'44.219 146.437 19.385
4 13 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 47'50.684 146.107 25.850
5 11 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 48'03.539 145.456 38.705
6 10 7 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 48'05.895 145.337 41.061
7 9 24 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 48'13.389 144.961 48.555
8 8 33 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 48'20.391 144.611 55.557
9 7 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 48'25.137 144.374 1'00.303
10 6 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Ducati 48'25.274 144.368 1'00.440
11 5 44 Aleix ESPARGARO SPA Pramac Racing Ducati 48'26.489 144.307 1'01.655
12 4 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 48'26.681 144.298 1'01.847
13 3 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'35.612 143.856 1'10.778
14 2 41 Gabor TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP Honda 48'40.685 143.606 1'15.851
15 1 52 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 49'15.506 141.914 1'50.672
Kiesett
4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 31'59.321 7 Lap
14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 2'28.718 20 Lap
Utolsó kommentek