HTML

gpmotogp

Motorversenyek, motorversenyzők

Címkék

009 (1) 1 (2) 100 (1) 1000 (1) 11 (1) 125 (9) 125cc (5) 1996 (1) 2009 (3) 2010 (2) 2012 (1) 21 (1) 250 (13) 250cc (5) 8 (1) a (2) abba (1) adac (1) ago (1) agostini (3) ágoston (1) agusta (2) al (1) albacete (1) alen (1) állása (1) alvaro (1) ama (1) amatriain (1) anderson (1) angelis (2) antonio (3) aoyama (10) aprilia (8) aranytojás (1) árpád (1) aspar (3) assen (11) átigazolás (1) autverseny (1) backflip (1) bácsi (1) bajnok (2) bajnokság (3) balatonring (8) balázs (14) banderas (1) barbera (3) barcelona (2) barracuda (1) bautista (10) bayliss (6) belli (2) ben (2) betegség (1) biaggi (3) bill (2) bimota (1) bitt (1) bitter (5) blanc (1) bmw (1) bogarak (1) bontott! (1) bqr (1) bradl (1) bridgestone (1) brno (12) brokernet (1) bruno (1) buell (1) bulcsú (1) bull (1) burgess (2) bydgoszcz (1) byrne (1) cairoli (4) cameron (3) canepa (2) capirossi (5) capone (1) carl (1) casey (7) catalunya (7) cb (1) cc (4) cev (1) chiaia (2) circus (1) climb (1) cluzel (1) coffe (1) colin (3) confederate (1) corse (1) cours (1) crump (1) crutchlow (2) csehország (1) cseke (1) csoki (1) dani (2) david (1) davidson (2) de (5) denning (1) desalle (1) desmosedici (1) dkw (1) donald (3) donington (9) doohan (2) dovizioso (4) dragbike (2) dráma (1) drapál (2) ducati (15) ducato (1) duke (1) dunlop (2) easton (1) eb (1) eddie (1) edwards (6) egy (1) elias (1) előzetes (2) end (1) endre (1) epp (1) espargaro (6) estoril (7) európa (1) éves (1) ezpeleta (1) f1 (2) fabrizio (1) faster (1) favaro (2) fb (1) fc (1) feleségek (1) ferrari (3) fiat (1) fim (2) flat (1) fogarty (2) folger (2) for (1) forghieri (1) forma (1) formula (1) fotókiállítás (1) four (1) from (1) futamgyőzelem (1) gábor (34) gadea (1) garage (1) gardner (1) gcc (1) georg (1) giacomo (2) gilera (2) girls (4) goodwood (1) gp (7) gp9 (1) gpmotogp (2) graziano (4) gsxr (1) guthrie (1) guy (3) guzzi (2) györfi (1) gyula (2) haga (4) hailwood (4) harley (2) harry (1) haslm (1) hátraszaltó (1) hayden (5) health (1) heidolf (1) helyszín (1) hendrix (1) herceg (1) hercules (1) hétfő (1) hill (1) honda (13) hungaroring (4) iannone (8) idm (1) időbeosztás (4) időeredmények (1) ii (1) imi (1) imola (1) imre (9) indian (1) indianapolis (7) indy (7) interjú (1) iom (2) island (8) isle (11) ivy (2) james (1) jános (1) játék (1) jawa (2) jeffries (1) jeremy (3) jerez (7) jim (1) joey (1) john (5) jonas (1) jorge (4) juhos (1) julian (1) julio (1) kalex (1) kallio (1) katar (9) kenny (3) képek (1) képeslap (2) képgaléria (1) képregény (1) kerestetik (1) kevin (3) kezében (1) ki (7) kocinski (1) kornél (3) közvetítés (5) közvetítésk (1) krossz (1) krossza (3) ktm (3) kunmadaras (2) laci (1) laguna (12) lamborghini (1) lányok (2) lászló (1) lawson (1) le (2) lefejellek (1) live (1) locatelli (2) lommel (1) lorenzo (39) loris (3) lüthi (2) macau (1) madonna (1) magny (1) magyar (1) makaó (1) malajzia (1) man (11) management (1) mans (7) marco (6) marsovszky (2) martin (3) martinez (1) marvin (1) massa (1) masters (1) matchless (1) mattia (5) max (1) mcgiunness (1) mcguinness (4) mcwilliams (1) megszívja (1) meier (1) melandri (1) michael (1) mick (1) mike (2) mile (1) misano (8) mit (7) mladin (1) mondott (7) mont (1) montmelo (1) monza (2) moore (1) moriwaki (1) motegi (7) moto (3) moto1 (1) moto2 (10) motocross (6) motogermany (1) motogp (178) motor (1) motorosok (1) mtv (3) mugello (13) music (1) musquin (1) mv (2) mx (8) mx1 (3) mx2 (3) nagl (1) nakano (1) nation (1) nations (2) negyed (1) nem (1) németh (20) nemzetek (3) nicky (2) nieto (1) nitro (2) nori (1) noriyuki (2) norton (2) nsu (1) nszk (1) nyilatkozat (4) of (14) öhlins (1) órás (1) ouroboros (3) out (1) p (1) paddock (4) pamela (1) panni (1) pannónia (1) paolo (3) park (6) parlotti (1) pasini (15) pastrana (1) paul (1) paulin (1) pedersen (1) pedrosa (12) péntek (2) peti (1) phil (2) phillip (8) pina (1) piroslámpás (1) plater (2) pol (1) póló (1) pontállás (5) portimao (2) portré (1) pramac (1) prima (1) primissima (1) puig (1) puniet (4) racing (1) rainey (2) rakéta (1) rc (1) read (2) red (1) redman (1) reklámfilm (1) rekord (1) repsol (3) rezső (1) riders (1) rizi (1) rizmayer (1) roberts (3) roczen (1) ron (1) rosivall (1) rossi (72) ruffo (1) rutter (1) sachsenring (7) sajtóközlemény (1) sajtóközlemények (2) sajtóprezentáció (1) salakmotor (1) sándor (2) sanyi (2) sávoly (1) sbk (6) schwanner (1) schwantz (3) scot (5) sebestyén (1) seca (12) segg (1) senior (1) senkiháziak (1) sepang (8) shane (1) shinya (1) shop (1) showa (1) shox (1) silver (1) silverstone (1) simon (10) simoncelli (19) smith (5) sóderágy (1) sotner (1) spanyol (1) speedway (1) spies (3) stefano (1) steve (2) sting (1) stoner (21) story (2) stuart (1) superbike (19) supermoto (2) supersport (2) superstock (1) suter (2) suzuka (1) suzuki (5) szabályzat (1) szabó (1) szamár (1) száz (1) szerkesztő (1) szerződés (1) szerződést (1) szobája (1) szombat (2) született (1) szülinap (1) talácsi (1) talma (40) talmacsi (1) talmácsi (47) tama (1) taveri (1) team (19) teamt (2) tech3 (1) television (1) televízió (6) terol (3) teszt (3) tesztnaptár (1) the (1) tibi (1) titkai (1) toh (1) tony (1) top (1) toseland (4) tóth (10) toth (18) tourist (4) track (1) travis (1) trophy (4) troy (4) troys (1) tt (9) tünde (1) tz (1) uddevalla (1) valencia (9) valentino (19) van (1) vb (3) végeredmény (2) vélemény (3) vermeulen (3) versenynaptár (2) vespa (1) videó (1) világbajnok (7) visszavonult (1) waldmann (1) wayne (3) web (1) wsbk (1) yamaha (12) zaeta (2) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Guld Péter: Hát erről mi is csak olvastunk, de feltételezhetően igen. Szívesen leülnénk vele beszélgetni erről... (2009.12.08. 10:22) Makaó kakó
  • Giannichedda: Bitti mi miatt volt távol idén?Pénzhiány? (2009.12.08. 09:52) Makaó kakó
  • Kaland-Játék-Kockázat: Szánalmas az egész sajnos. Tönkretettek egy 50 éves történelmi kategóriát a Honda üzleti érdeke mi... (2009.12.04. 11:58) Kinek jó a Moto2?
  • Guld Péter: Szia Rendben azon leszünk mindenképp. Szólok a Bélának ő a mindenes, remélem megy majd neki. Köszi... (2009.10.18. 23:06) Lorenzo OUT - Phillip Island MotoGP
  • azlok23: És a komment megírása után próbáltam visszamenni a blogod főoldalára tallózni a többi cikk között,... (2009.10.18. 22:08) Lorenzo OUT - Phillip Island MotoGP
  • Utolsó 20

Moto2 ömlengés

Guld Péter 2009.11.21. 12:33

Bizonytalan az előrejelzés...

Az új kategória vonzáskörzetében nagyon sok minden történt. Talán túlságosan is. Példának okáért nem találjuk a nevezési listán egyik magyar csapatot sem. Ne most döntsük el, hogy melyik a magyarabb, a lényeg az, hogy se Balatonring Team, sem Team Toth. Mi lesz így Németh Balázzsal és Tóth Imrével? Persze azonnal hallottunk több ezer variációt, hogy ez még nem a végleges lista, hogy még képlékeny a dolog, még akár januárban is lehet nevezni, stb… Kérdezem én, akkor miért volt a nevezési határidő? Vagy az nincs is, afféle emlékeztető csak? Sajnos az eddig olvasott Egyesült Államok-béli portálok, tényként kezelik Kenny Roberts leendő Moto2-es csapatának vissza nem térését, slussz-passz. Nem írták, hogy akkor majd még…. azt írták, hogy nem nézik a MotoGP-t, mert nem lesz a Roberts és a KR Team. Bár ha kérhetnék egyetlen dolgot Moto2-vel kapcsolatban, az lenne, hogy az imént leírtak, mind minősüljenek hamis feltételezésnek, s Németh és Tóth ereje teljében fejezzen be minden jövő évi futamot legalább pontszerző helyen.
 

Így a fent említett honfitársaink hiányában még az is elképzelhető, hogy a 2001-es évhez hasonlóan kizárólag Talmácsi Gábort láthatjuk csak a világ elitjében. Mily furcsa és mily kiszolgáltatott helyzet állt elő. Míg az idei évben Talmácsi váltásának köszönhetően háromfősre duzzadt a magyar különítmény, könnyen megeshet, hogy jövőre egyetlen emberrel kell vigasztalódnunk, mindezt két magyar csapat elvesztésével megfűszerezve. A MotoGP világa néha bizony kegyetlen, s talán túlzottan igazságtalan. Arról már nem is beszélek, hogy mindez óriási hatással lehet az egész magyar motoros társadalomra, s a magyar motorsport jövőjére is. Bár másként végződne a történet. Mindezek ellenére a Speedup csapathoz igazolt Talmácsit és csapattársát, Andrea Iannonét nem láthattuk a valenciai szárnypróbálgatáson. Egészen pontosan a mezőny, egy elenyésző hányada vett csak részt a megmérettetésen, s közülük sem használt mindenki köridőmérő berendezést. Így pontos képet eddig nemigen tudunk vázolni, viszont az biztos, hogy a kategória versenyzői, valamint tesztpilótái kapnak néhány extra lehetőséget, az újonc masinák kipróbálására, tesztelésére. Így elképzelhető, hogy a közeljövőben még pontosabb képet alkothatunk a Moto2-vel kapcsolatban.

Amit eddig tudunk – a három nap legjobb, Moto2-vel elért eredménye Xavier Simeon nevéhez fűződik, aki 1 perc 37,279 másodperc alatt ért körbe a pályán egy Gresini által biztosított motor nyergében, míg Alex Debon szombaton 1.36.116-al szerezte meg a pole-t. A Gresini csapat egyik idei versenyzője is kipróbálta a Moriwaki Moto2-esét, név szerint Toni Elias. A csapatfőnök Fausto Gresini természetesen tisztában van azzal, hogy Toni még mindig őrült módon tárgyal a jövőjét illetően, mivel mindenképpen a nagyok között szeretne szerepelni 2010-ben is. A tesztlehetőség amolyan meggyőzési szándékkal párosulva alakult ki Faustóban, mert szeretné megtartani Eliast, aki ugyan pozitívan állt a dolgokhoz mégsem mondta ki egyelőre a végszót.
 

Ez idő alatt a Tech 3 csapat is nyilvánosságra hozta versenyzőinek kilétét. Egyikőjük a 250-es kategória, Év újonca címét elnyerő Raffaele de Rosa, csapattársa pedig az év közben munkanélkülivé vált, Scot Honda MotoGP csapatától távozó Yuki Takahashi lesz. A Tech 3 csapat Moto2-es alakulatának technikai hátterét biztosító személyzete is igen nívós párosítás a mezőnyben. De Rosa-ért, az idén még Jorge Lorenzo útját egyengető Daniele Romagnoli fog felelni. Így Romagnoli olyan munkát kaphatott a Grand Prix világában ismét, amilyenre igazából vágyott. Távozásának okaként jelölte meg még Ausztráliában, hogy a menedzselés kevésbé érdekli, s inkább műszaki személyzetként szeretne közreműködni. A Yamaha így megoldotta problémáját, s elvileg jót tett mindenkivel. Takahashi részlegét pedig az a Gary Reynders fogja irányítani, aki miatt elvileg alaposan összerúgta a port Colin Edwards és James Toseland még az év elején. Az élet kiszámíthatatlan és sokszor igen furfangos fordulatok elé állítja a benne résztvevőket. Reynders esete annyiban különbözik Romagnoli-étól, hogy a szakember nem önként távozott a Tech 3 MotoGP részlegétől, hanem távoznia kellett. A távozás oka természetesen Ben Spies, aki magával hozta szinte a komplett technikai személyzetet a Superbike VB-ről, természetesen Tom Houseworth-el kiegészítve, a Yamaha betétcsapatához.

A csapatok bemutatása és a pilóták megnevezése mondhatni folyamatos, s napról napra többet tudhatunk meg az új kategóriáról. Sokan természetesen még kivárnak, sokakat eddig csak a nevezési listáról ismerhetünk, s még pilóták tekintetében is teljes a bizonytalanság. Természetesen rengeteg új belépőt várhatunk a negyedliteresek helyét megörökölő kategóriába, köztük olyanokkal, akik eddig talán nem is álmodhattak világbajnokságon való indulásról. Különböző európai sorozatok élversenyzőit ismerhetjük meg, amely minden tekintetben óriási lehetőség és előrelépés mind a pilóták, mind a vb életében. Az előbb említett új belépők közé sorolhatjuk például az angol konstruktőrökből összeállított FTR csapatot, viszont a régi „bútordarabok” is óriási lehetőségeket véltek felfedezni a kategóriában, példának okáért Sito Pons új csapata a Pons Kalex néven futó alakulat. A spanyol csapatfőnök, a német, Forma 1-et és DTM-et is megjárt mérnökökből alakult, Kalex Engineering-el karöltve kíván jelen a Moto2-ben.

S ekkor a rég elfeledett, egykor igen jelentős sikereket elérő kis privát csapatokról még nem is beszéltünk. Emlékeznek még a ’90-es évek egyik meghatározó alakulatára, a legendás búzakék Hondákkal rajthoz álló TSR csapatra japánból? Nos, a TSR jelenleg is gőzerővel dolgozik a Moto2-es projektjén, s a 20 éves vb-s tapasztalattal rendelkező csapat, ha jövőre nem is, de 2011-től mindenképpen szeretne visszatérni a Grand Prix világába, s ha minden jól alakul a jövő évi Motegi Nagydíjon, vendégszereplőként szeretnének jelen lenni.

 

 

 

 

 

 

 

 

Semmiképp nem szabad megfeledkeznünk az „öreg rókákról” sem. Közéjük tartozik természetesen Jorge Martinez is. Aspar a jól bevált tendenciát kívánja alkalmazni. Egy újonc a 125-ból, s egy meglévő versenyző a 250-ből. Ebben az esetben ez annyit jelent, hogy két 125-ös világbajnokot küld csatasorba, mivel Di Meglio-t megtartotta, Julian Simont, pedig kiemelte a kicsik mezőnyéből, így a 250-es kategóriát egyszer már megjárt Simon most ismét bizonyíthat a középsősök mezőnyében. A különbség ezúttal annyi, hogy nem két, hanem négyütemű motorokkal kell helyt állni.
 

Itt azonban a történet egy újabb pontjához érkeztünk el, amely kardinális kérdéseket vethet fel a jövőre tekintve. Ezzel a témával azonban egy következő cikkben kívánunk részletesebben foglalkozni.

 

Moto2 nevezési lista

AJO MOTORSPORT: 1
CAMPETELLA RACING: 1
CARDION AB MOTORACING: 1
CIP MOTO - GP250: 1
EMMI - CAFFE LATTE: 1
G22 RACING TEAM: 2
HAYATE RACING TEAM: 2
HONDA GRESINI: 2
JIR: 2
KINO RACING: 1
MAPFRE ASPAR TEAM: 2
MATTEONI RACING: 1
PONS RACING: 2
PROMORACING: 2
RACING TEAM BY QUERESENO: 2
RACING TEAM GERMANY: 1
SCOT RACING TEAM 250: 2
SPEEDUP APRILIA: 2
SPRINT TECHNOLOGY RACING: 2
STOP AND GO RACING TEAM S.L.: 2
TECH 3: 2
VIESSMANN KIEFER RACING: 2
WTR SAN MARINO TEAM: 1
 

Címkék: gábor talmácsi balatonring moto2 toth teamt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gpmotogp.blog.hu/api/trackback/id/tr61541545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása