Új rovatunkban a versenyzők reakcióit és véleményét olvashatják. Vajon mit gondolnak ők a hét végi futamról?
Casey Stoner (1.): „ Érdekes verseny volt, mivel teljesen megváltozott a pálya állapota a mai napra. A motor végig csúszkált a verseny folyamán, még szerencse, hogy fiatalabb koromban Dirt Track versenyeken is indultam, így nem okozott problémát. Két fő beállítást terveztünk a mai napra, melyből sikerült kiválasztanunk a megfelelőt. Nagyon boldog vagyok, mert gond nélkül tudtuk nyerni a mai versenyt és különösen örülök az azonos gumibeszállító bevezetésének, így legalább már nem azt kell folyamatosan hallgatnom, hogy a te gumid biztos jobb volt.”
Valentino Rossi (2.): „Boldog vagyok, mert sokkal jobb eredményt tudtunk itt elérni, mint tavaly. Ebből a szempontból rendben van. Viszont szerettem volna nyerni, de elég sokat bajlódtunk a hét vége folyamán a gumikkal és a beállításokkal. A verseny elején túl sok időt töltöttem azzal, hogy megelőzzem Lorenzot és Capirossit, így ott sokat veszítettem. Azután elég jól sikerült feljönnöm Casey-re és szépen dolgoztam le a hátrányom, aztán egyik pillanatról a másikra, ismét rohamosan megnőtt a közöttünk levő különbség. Éreztem, ha tovább forszírozom a dolgot, akkor nem lesz jó vége, így inkább megelégedtem a biztos 20 ponttal.”
Jorge Lorenzo (3.): „Szerettem volna utolérni Casey-t és megnyerni a mai versenyt, de ő ezt másképp gondolta. Elég sokat kockáztattam, de egy idő után rájöttem, hogy teljesen felesleges, mert akkorára megnőtt közöttünk a távolság. Így kénytelen voltam beérni a 3.-ik hellyel.”
Loris Capirossi (kiesett): „ Először is bocsánatot kell kérnem az egész csapattól, amiért elestem. Egész télen nagyon keményen dolgoztak, s úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben. Egész hétvégén jók voltunk, aztán a warm-up során mutatkozott először a pattogás. Az első gumik egyszerűen nem bírták a kiképzést. Eddig 25-30 kört simán meg tudtam tenni egy első gumival, most pedig már 5 kör után éreztem, hogy ennek annyi. Titokzatos probléma, meg kell oldanunk. Ez a verseny már elszállt, így elsősorban Japánra összpontosítunk.”
Nicky Hayden (12.): „ Bizony elég sok minden történt ezen a hétvégén. A 130 mérföldnél történt high-side-om nem a legjobbkor jött. Alaposan megsérültem, de mindenképp rajthoz akartam állni. A versenyelején nagyon lassú voltam, aztán egyre jobban éreztem a ritmust. Az utolsó 5 vagy 6 körben motoroztam a hét végén a leggyorsabban. Jó lett volna Danit még utolérni a végére, de egy kicsit beleerősített. Ne adom fel, ugyanis Casey eredménye bíztató az egész csapat számára.”
Dani Pedrosa (11.): „Nagyon örülök, hogy sikerült szereznem 5 pontot a hétvégén. Bár nagyon csalódott vagyok, ugyanis ha de Angelis nem jön belém, talán még jobb eredményt is elérhettem volna. Úgy gondolom, hogy elkerülhető lett volna az eset és tisztább megoldást is választhatott volna. Hét vagy nyolc kör után erős vibrációt kezdtem érezni a motor elejében és így a tapadásomat is elveszítettem. Nem tudom mi lehetett, de Japánra ki kell javítanunk. A végére nagyon fájt a térdem, a bal kezem pedig piszkosul elfáradt.”
Alex de Angelis (6.): „Felhívott a versenybíróság, és megkérdezték, hogy mi történt, amikor előztem Pedrosát. Azonban Dani nem panaszkodott rám, ezért ők sem forszírozták tovább a dolgot. Figyelmeztettek, de nem kaptam büntetést. Mellesleg nagyon boldog az elért eredmény miatt. Próbáltam viszonylag higgadtan motorozni és annyi versenyzőt megelőzni, amennyit csak lehet. A dobogóra ezen a hét végén nem volt esélyünk, de úgy érzem, hogy akár még az is összejöhet a szezon folyamán.”
Andrea Dovizioso (5.): „ A rajtom nem sikerült valami fényesen, de sikerült jó néhány versenyzőt megelőznöm, így a harmadik helyen motoroztam. Az első három körben minden rendben volt, aztán kezdtek előjönni a gondok a motor elejével. Nem úgy fordult, ahogy szerettem volna. Próbáltam tartani a lépést Valentinoval, de ez lehetetlen volt a későbbiekben. Minden kanyarban rengeteget veszítettem, ezért kanyarból kijövetelnél próbáltam kompenzálni, ami pedig a hátsó gumikat gyilkolta. Eddig ez a probléma nem jelentkezett sem az edzésen, sem a teszteken. Japánra kielemezzük az összes adatot és remélem, hogy az majd segít megtalálni a megoldást.”
Colin Edwards (4.): „ Jól indult az év ezzel a helyezéssel. A rajtom elég pocsékra sikeredett. Én úgy gondoltam, hogy micsoda rajtot vettem, mikor azt vettem észre, hogy a következő pillanatban mindenki elszáll mellettem. Eléggé hátra kerültem, így esélyem sem maradt arra, hogy esetleg a dobogóért csatázzak. Nem mondom, hogy tudtam volna tartani az iramot Jorge-al, mivel nagyon jól motorozott, de azért nem lett volna rossz csatázni egyet vele. A pálya állapota mindenképp jó volt, az előző napi özönvízhez képest. Arra próbáltam összpontosítani, hogy ne gyilkoljam szét a gumikat. Ez akkor térült meg, mikor utol tudtam érni Doviziosot. Ekkor láttam, hogy gondjai vannak. Mire felértem a 4.-ik helyre Jorge már nagyon távol volt tőle. Az egyetlen esélyem az lett volna, ha hibázik egy nagyot, de nem tette. Jó lenne azt hinni, hogy tudtam volna tartani az iramot Jorge-al és harcolni a dobogóért, ha nem szúrom el a rajtot. De mindig a verseny után a legkönnyebb okoskodni.”
James Toseland (16.): „Nagyon nehéz hétvégénk volt és tudom, hogy sok idő kell még ahhoz, hogy igazán versenyképesek lehessünk. Kicsit olyan is volt számomra, mint egy teszt, viszont a tesztekhez hasonlóan, most sem jártam több szerencsével. Mikor a 10-be kerülésért harcoltam, a hetedik kör utolsó kanyarjában Toni Elias belülről próbált megelőzni, nekem jött és már mentem is a sóderágyba. Így sajnos elestem a pontszerzéstől is. Különböző első és hátsó beállításokat próbálgattunk. Ezen a téren a „bőség zavara” szituáció tárult elénk. Szükségem lenne egy kis időre a motoron, meg némi szerencsére, hogy megtaláljam végre az utam.”
fotók: www.crash.net, www.motogp.com
Bővebben:www.gpmotogp.hu
Utolsó kommentek