Érdekességek a motorsport világából. Meglepetés délután?
Nem tudjátok hol indul a Talma? Nem, de délután már tudni fogjuk!
A két héttel ezelőtt megrendezett monzai SBK nagydíjon mutatta be a BMW a legújabb és egyben legelső szupersport motorkerékpárját. Neve, S 1000 RR, s az SBK világbajnokságban hivatott bizonyítani a rátermettségét. Ugyan a két pilóta, Troy Corser és Ruben Xaus eddig még túl nagyot nem villantott, a fejlődés mindenképpen érzékelhető. A bajor fenevad egyébként szokatlan súly/lóerő aránnyal borzolja a kedélyeket. 193 lóerő és 183 kilogramm. Úgy látszik, a mindig józan ésszel gondolkodó német mérnökök is beleestek a 21 sz. motorgyártásának legnagyobb hibájába, az őrült teljesítményhajhászásba. Egyébként nekünk tetszik.
Monzára és a BMW-re visszatérve történt még egy, s más a vadasparkban. Legendás versenyzőjük Troy Corser belekeveredett a rajt utáni horror balesetbe, amelyet szerencsésen megúszott. Az egyik repülő motor centikkel kerülte el az egykori bajnok nyakát. Ezután újraindították a mezőnyt, s természetesen Troy sem maradhatott ki a buliból. Ezután ismét fagyottá vált a légkör a bajor boxban, ugyanis az ausztrál ismét bukott, ezúttal a Parabolicában. Ekkor mind ő, mind a csapat úgy döntött, hogy kihagyja a második monzai futamot, valamint a múlt héten tartott versenyt Kyalamiban. A monzai verseny tömegbukásában megsérült még Max Neukirchner is, akit Fonsi Nieto helyettesített Dél-Afrikában és teszi ezt az USA-ban is.
SBK, Dél Afrika. A mezőny ismét nem úszta meg dráma nélkül az elmúlt hétvégét. Előbb azonban a végeredmények.
SBK 1. verseny: 1. N. Haga, 2. M. Fabrizio, 3. B. Spies.
SBK 2. verseny: 1. N. Haga, 2. M. Fabrizio, 3. J. Rea.
Így Rea megszerezte élete első dobogós helyezését az SBK-ban, Spies pedig műszaki hiba miatt kényszerült kiállni a második futamban.
Ami a drámát illeti. Regis Laconi a pénteki edzésen bukott, melynek következtében súlyos csigolyasérüléseket szenvedett. Ezután megműtötték egy Johannesburg közelében lévő klinikán, viszont komplikációk létek fel, ezért mesterséges kómában tartották a francia versenyzőt. Szerencsére nemrég új hírek láttak napvilágot, melyek szerint Laconi jobban van, felébredt, sőt pénteken már néhány szót is váltott az orvosával. Így, a tervezett időpont előtt Párizsba szállítják, ahol hosszú rehabilitáció vár rá. Az egyelőre talány, hogy láthatjuk-e még versenyezni a GP-t is nyert pilótát. Az USA-ban Lorenzo Lanzi fogja helyettesíteni.
Ismét felreppentek azok a pletykák, amelyek azt állítják, hogy Valentino Rossi Forma-1 versenyző lesz a Ferrarinál abban az esetben, ha ténylegesen bevezetik a sorozatban a felső költséglimitet. Mit is mondhatnánk. Unalmas ez az egész, hisz Rossinak élő szerződése van 2010-re a Yamahával és egyébként a Rally-hoz húz a szíve. Megoldást kínálhat az ügyre Max Mosley tegnapi nyilatkozata, amelyben bejelentette, hogy a Ferrari, a jövőben is a Forma-1 résztvevője marad.
Sete Gibernau Le Mansban elszenvedett sérülése után bejelentettük, hogy amíg a spanyol kulcscsonttörése gyógyul, addig a Nieto klán egyik tagja, Fonsi fogja őt helyettesíteni Mugelloban. A híradások hazudtak, így mi is hazudtunk. A legfrissebb forrás szerint, Fonsika a Suzuki SBK csapatában fog tevékenykedni, mindaddig, míg Maxi Neukirchner újra motorra ülhet. Tehát Fonsi kiesett a kalapból. Gondolnánk semmi vész, ott van a mindig megbízható tesztpilóta Vittoriano Guareschi. De nem! Őt a Ducati nem engedi, mivel a toszkán viadal után tesztelnie kell a GP9-et. De akkor ki? Talmácsi Gabi? Na jó hagyom. Délután fél háromkor sajtótájékoztató, majd megtudjuk. Vagy esetleg egy idősödő motorizált ausztrál? Vele is csak jól járna a vörös gyár. Igen Bayliss-re gondoltam. Hisz Le Mans előtt tesztelte a GP 9-et, éppen véletlenül Mugelloban. Persze akkor még Gibernau egészséges volt. Bayliss legjobbja egyébként 1.51.2 volt a három nap során, amely kerek 3 mp-el marad el Rossi tavalyi pole-os idejétől. Egyébként Anthony West volt a leglassabb 1.50.889-el. Troynak tetszett a motorozás és a jövőben is örömmel látná el a hasonló feladatokat. Vajon Mugellohoz mit szólna?
bővebben: www.gpmotogp.hu
Utolsó kommentek