Megcsinálta, Michael megcsinálta!
Szépen sorban a versenyek! Tegnap futották a Supersport, valamint a Superstock kategória versenyeit. Kezdjük a Supersporttal.
A Relentless Suzuki nyugodtan megpályázhatná a TT legszerencsétlenebb csapatának kijáró címet. Előbb Cameron Donald iktatta ki magát a küzdelmekből, jelenleg pedig a másik sztárpilótájuk Bruce Anstey küszködik a fekete macskával. Anstey magabiztos előnnyel vezette a versenyt, mikor motorja az utolsó körben felmondta a szolgálatot. Mint utóbb kiderült Anstey motorjában megtörött egy vezeték, amely a töltést biztosította, s ezért állt le. Anstey előnye 10 másodperc volt, mondhatni egy megnyert versenyt bukott el.
Főleg, ha még azt is hozzátesszük, hogy megjavította a körrekordot 126,549 mérföld/órára. Ejnye-ejnye. Az első helyet ekkor Ian Hutchinson örökölte meg, s tartotta magánál a verseny végéig. Guy Martinnak ismét nem sikerült. Egy kiégett hengerfejtömítéssel másodiknak érkezett a célba, megelőzve egy ugyancsak Hondás versenyzőt, Keith Amort. A bigbike specialista John McGuinness ezúttal ötödikként zárta a versenyt.
Végeredmény:
1 4 Ian Hutchinson 600cc Honda / Padgetts Racing 01 12 56.58 124.141 Silver
2 8 Guy Martin 600cc Honda / Hydrex Honda Racing 01 13 03.39 123.948 Silver
3 3 Keith Amor 600cc Honda / Wilson Craig Racing 01 13 04.58 123.914 Silver
4 7 Steve Plater 600cc Honda / HM Plant Honda Racing 01 13 10.22 123.755 Silver
5 2 John McGuinness 600cc Honda / HM Plant Honda Racing 01 13 24.20 123.362 Silver
Superstock
Micsoda verseny! Kezdhetném így is, de ez már elcsépelt. Pedig az volt. Az éppen vezető pilóta előnye szinte végig 1 másodpercen belül volt. Na? S az újabbnál újabb rekordok szinte körönként adták egymásnak a kilincset. Állatok ezek, de, hogy nem a Földről az is biztos. Kezdeném talán azzal, hogy Guy Martin győzelemhez ilyen közel még soha nem volt. Ebből kiderül az is, hogy ismét elverték. S hogy ki?
Ugyanaz a srác, aki pár órával előtte ugyanúgy megtette. Ugyanis Ian Hutchinson kedden két futamot nyert, a Superstock győzelmét, pedig körrekorddal is színezte.(129,746 mérföld/óra) Martin és Hutchinson, ott, akkor kedden, a TT történetének egyik, ha nem a legnagyobb a küzdelmét vívták. A peches Bruce Anstey még a verseny első részében búcsúzott, ismét műszaki hiba miatt. Tipikusan, az ilyen már nincs basszameg, kategória. De mit lehet tenni?! Helyette a nézők olyan versenyt láthattak, melytől szigetfüggővé váltak, az biztos. Folyamatosan változott a sorrend kettejük között. Mikor Ian kiment tankolni, és a töltőpisztoly nem fért a tank nyílásába, mindenkiben megfagyott a vér, ugyanis Martin néhány másodperces előnyt tudhatott ekkor a magáénak. Aztán ismét csodát láthattak a nézők, ugyanis Hutchinson ledolgozta a hátrányát és 113 mérföld versenytáv után, ő vezetett 0,05 másodperccel!
Ekkor még jobban beleerősített, amely tempóra Martin már képtelen volt. A harmadik helyet ismét Keith Amor szerezte meg. McGuinness begyűjtötte második ötödik helyét, s gumiproblémára hivatkozott. A Greeba Bridge-nél egyszer kitört a Honda hátulja, s tovább nem kívánta forszírozni a dolgot. Martin egyébként nagyon dühös volt, amelynek hangot is adott. Elmondta, hogy egyáltalán nem boldog az újabb második helytől, mert nyerni akart. Tudja, hogy benne van a hiba, ezért megpróbál kicsit magába nézni.
Végeredmény:
1 4 Ian Hutchinson 1000cc Honda / Padgetts Racing 01 10 57.54 127.612 Silver
2 8 Guy Martin 1000cc Honda / Hydrex Honda Racing 01 11 06.31 127.349 Silver
3 3 Keith Amor 1000cc Honda / Wilson Craig Racing 01 11 14.57 127.103 Silver
4 7 Steve Plater 1000cc Honda / Padgetts Racing 01 11 39.34 126.371 Silver
5 2 John McGuinness 1000cc Honda / Padgetts Racing 01 11 57.00 125.854 Silver
29 65 Sandor Bitter 1000cc Suzuki / Team Suzuki Systrend Hungary 01 16 09.17 118.908 Bronze
Supersport 2
S a végére egy kis tűzijáték. Bumm bumm. Szerdán, a 600-asok második versenyén, történelem íródott, ölelték egymást, miközben többen sírva fakadtak, a maradék meg küzdött a könnyeivel. 11 évvel a papa utolsó győzelme után, valamint 9 évvel a bácsika, Joey győzelme után, ismét a Dunlop névtől volt hangos a sziget. Igen visszatértek, mert itt a helyük. Ez a sziget az otthonuk, s ha máshol nem, hát itt kell visszaszerezni a lelki egyensúlyt. Hülyén hangzana, ha azt mondanám, hogy nekik, itt a győzelem alanyi jogon jár? Pedig így van. Michael megcsinálta! A 21 éves srác privátban nevezett a versenyre egy R6-ost, gyári háttér nélkül, amelynek motorja az első versenyen szét is ment. A másodikon, pedig 31 másodperccel elverte a gyermek Bruce Ansteyt úgy, hogy még a marshallok is csak szájtátva bámultak. Pedig ők már láttak itt egy-két dolgot. A verseny rajtja eléggé megcsúszott az égi áldásnak köszönhetően, így vizes pályán indultak útnak a pilóták.
McGuinness ettől besokkolt és képtelen volt jó eredményt elérni (11.). A hegyi kör időközben felszáradt, így Dunlop az utolsó rundón rátett még egy lapáttal és további 7 másodperccel növelte az előnyét. Guy Martin ismét dobogós helyért harcolt, de a motor ezúttal megadta magát, így kiállni kényszerült. A végre másodikként befutó Bruce Anstey mögött a kawasakis Conor Cummins ért a célba. Dunlop nyilatkozata: „Mindig is nagy álmom volt, hogy nyerjek a TT-n. Ma valóra vált és nagyon boldog vagyok. Annak idején a papám és Joey bácsi nagyon sokat meséltek a pályáról és megosztottak velem jó néhány trükköt. Tudom, sőt éreztem mindvégig a verseny közben, hogy velem voltak és segítettek. A Dunlopok végre visszatértek!” Boldogan jelentjük, igen Michael visszatértek!
Senki ne feledje, hogy Michael pénteken a Senior TT-n fog bemutatkozni egy legendás Norton nyergében.
Végeredmény:
1 11 Michael Dunlop 600cc Yamaha / Street Sweep/Marlow Construction 01 14 34.80 121.416 Silver
2 5 Bruce Anstey 600cc Suzuki / Relentless Suzuki by TAS Racing 01 15 05.81 120.580 Silver
3 10 Conor Cummins 600cc Kawasaki / McAdoo Kawasaki Racing 01 15 06.52 120.561 Silver
4 7 Steve Plater 600cc Honda / HM Plant Honda Racing 01 15 11.20 120.436 Silver
5 4 Ian Hutchinson 600cc Honda / Padgetts Racing 01 15 50.67 119.392 Silver
Utolsó kommentek