Robin Hood szelleme bizony ott járt. A győzelemben kevésbé gazdag versenyő megkapta azt, amelyet elvett a győzelmekben dúskálótól.
MotoGP
A rendezők ismét jelezték, hogy királykategória menete is esős viadalként kerül megrendezésre, így nem érheti szó a ház elejét. A Bridgestone mérnökök lelki segély szolgálata aktívabb formát ötlött, mint valaha. Pedrosa gépe leállt a felvető körben, tehát ilyen, s ehhez hasonló előjelekkel tarkítva vette kezdetét az utolsó MotoGP verseny Donington Parkban. Tiszta rajtot követően Toni Elias sok-sok év után bemutatta, hogy ki is ő valójában. Hát az egyik legvakmerőbb pilóta, mind közül. Toni szinte berepülőpilótákat idéző manőverekkel mindenkit maga mögé utasít, hogy aztán megmutassa, mi is az a spanyol virtus. Eközben Rossi játszik adok-kapok szerűt a két Repsol Hondával. Egyedül Stoner hiányzik a legendás négyes fogatból. S hogy vele mi történt? Csúnyán, de nagyon csúnyán elgumizta magát a Ducati alakulat, így mindkét versenyzőjük röviddel a rajt után a mezőny végén kullogott. Esőgumival szerelt motorral vágtak neki a hajszának. 28 körrel a vége előtt Elias lendülete kissé alább hagy, így Dovi, Lorenzo, Pedrosa s végül Rossi is megelőzi a spanyolt. A harmadik körben látottakat egy héttel ez előtt el sem hittük volna. Talmácsi Gábor versenyben előzi Casey Stonert, kinek az idegei felmondták így a szolgálatot, s kiállt kereket cserélni. Lorenzo a verseny ezen pontján megpróbál ellépni a többiek elől, míg Valentino Rossi kemény harcot vív a Repsol Hondákkal. Pedrosa viszonylag könnyű prédaként adja meg magát, de Dovizioso nem ismer kegyelmet. Miután nagy nehezen legyűri a Doki mindkettőt, Lorenzo után iramodik. Ekkor Elias is maga mögé utasítja Pedrosát, de a Gresini Honda hátulja elcsúszik a pálya széli felfestésen, s már szikráznak is a protektorok. Melandri is próbálja kihozni a délutánból a lehető legjobbat, mikor Lorenzo senkitől sem zavartatva odacsapja az M1-et a Goddarsdban. Felugrik, s a motorhoz siet, de az már sajnos képtelen folytatni a küzdelmet. Az új éllovas így Doktor Rossi, míg a pódiumért egy igazi Playboy száll harcba. De Puniet támadja Pedrosát, s óriási harc veszi kezdetét kettejük között, miközben a #46-os számú cseremotor menetkészen várakozik a boxban az egyre erősödő csapadék hatására. Majd következik a 2009-es szezon momentuma. Rossi és Dovizioso lekörözik Stonert. Aztamindenit kategória a javából. Ez idő alatt a mezőny hátsó fele sem tétlenkedik. A hatodik helyen motorozó Toselandre megérkezik a mumus Edwards, majd hirtelen Capirossi előzi Kalliót, a legjobb Ducatist. Majd 11 körrel a vége előtt újabb dráma a pályán. A Doktor úr bukik az Essesben. Mire összekaparja a Yamahát már csak a 11.-ik helyen találja magát. Az izgalmi állapotot fokozza a még intenzívebben hulló eső, melynek hatására néhány versenyző kigurul kereket cserélni. A bátrabbak bent maradnak, s megpróbálják kihúzni a hátra levő köröket. Az óriási zűrzavar következtében Colin Edwards egy pillanat alatt a harmadik helyen találja magát. A blamázó Doki is megpróbálja befejezni a futamot kerékcsere nélkül. Ennek köszönhetően már a hetedik. Hiába, nagyon úgy tűnik, hogy Rossinak azokat a viadalokat nem sikerül megnyerni az idén, amelyeket nagyon szeretné. Lásd Mugello, avagy Donington. Négy körrel a vége előtt Edwards utoléri Playboy Randyt, s elkezdi tolni maga előtt. Ekkor már 1,6 mp a hátrányuk Dovival szemben. Mi lesz még itt? Texas Tornado bepróbálkozik, de Randy visszaveri a támadást, majd ezután, mintha szándékosan tartaná fel a texasit. Talán Dovit védte a francia, talán gyári HRC-re pályázik a jövőben? Mindenesetre megemlítendő, hogy Toseland az 5., Rossi 6., Canepa pedig a 7.-ik helyen motorozott. Óriási, s bravúros küzdelem az első győzelemért. Ez a tét a vezető hármasnak, mikor elérkeznek az utolsó két kanyarhoz. Dovi megfoghatatlan, de Edwards hozza a kötelezőt és befűzi az M1-et De Puniet elé, így másodikként inti le a kockás zászló. Rossi ugyancsak az utolsó kanyarokra hagyja a végjátékot, s megelőzi a márkatárs Toseland-et, így a Doki az ötödik, egy alaposan elfuserált versenyen. Talmácsi Gábor a szenzációs 12-ik helyen ér célba, megelőzve Vermeulent, Stonert és Haydent. Ez egyszerűen óriási. Bye Bye Donington, Bye Bye Robin Hood.
Végeredmény:
1 25 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 48'26.267 149.498
2 20 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'27.627 149.429 1.360
3 16 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 48'27.867 149.416 1.600
4 13 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 48'35.225 149.039 8.958
5 11 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 48'47.889 148.394 21.622
6 10 52 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'48.732 148.352 22.465
7 9 33 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 49'01.551 147.705 35.284
8 8 88 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing Ducati 49'05.036 147.530 38.769
9 7 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 49'08.379 147.363 42.112
10 6 36 Mika KALLIO FIN Pramac Racing Ducati 49'12.112 147.177 45.845
11 5 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 49'19.457 146.812 53.190
12 4 41 Gabor TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP Honda 49'38.582 145.869 1'12.315
13 3 7 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 49'46.665 145.474 1'20.398
14 2 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team Ducati 49'25.241 141.641 1 Lap
15 1 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 49'43.835 140.758 1 Lap
Kiesett
99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 12'33.642 22 Lap
24 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 11'02.391 23 Lap
Utolsó kommentek