Avagy második napom a szépséges Brnóban
Elnézéseteket kell kérnem, hogy ismét csak este jelentkezem, de úgy leizzadtam az egész napos rohangálásban, mintha futva érkeztem volna a pályára. Tudtam, hogy egyedül beszámolni, interjúk, s információk után koslatni nem lesz egyszerű dolog, de hogy ennyire nehéz legyen basszuskulcs azt azért nem hittem volna. Sebaj legalább van normális asztalom, meg áramellátásom, s nem a hűtőszekrény tetejéről viharlámpa megvilágítással írom a posztot. Bár annak is megvolt a maga hangulata. Öcsém, már szombat este, s holnap véget ér, amire egy éve várok. Megpróbálom így hát kiélvezni minden pillanatát, de sajnos repül az idő. Ez persze azt jelenti, hogy megfeszített tempó ellenére is örömmel végzem a munkám, ami kurvajó.
Itt a médiaközpontban sok fura alak mozog. A legendás szak és önéletrajzíró Mat Oxley kb kétszer hagyta el az épületet, s egész nap megállás nélkül ír. Hogy nem durran be a hüvelykujja? Ja és televízión keresztül figyeli az eseményeket, még az ablakon is alig pillant ki. Lehet, hogy ezért hívják őket profinak? Ezen még gondolkodom. Persze ő nem készít képeket, de ez sem gond, mert én választottam a fotózást is. Az is egy külön világ, de legalább annyira csodás. Ja megjegyzem, hogy mivel nincs telém, így inkább a portréfotókra álltam rá, nem pedig az akcióképekre, melyeket így szinte lehetetlen lenne elkészíteni. Azért remélem, némileg kárpótolnak. Amelyeket így a cikkekben láttok csak apró illusztrációk, a nagy anyaggal még nincs tervem, elképzelhető, hogy valaha viszont látjátok őket valahol. Vagyis remélem.
125 cc
Meglepetésre Iannone lett a cseszkó huszár. Erős szezonkezdés után magabiztos visszaesés, majd lám az erdőben feltámadt a fiú, s poleból indul holnap. Simon a negyedik, a hatodik helyezett Bradl meg épp most fejezte az MSN-t és elhúzott.
250 cc
Simoncelli délelőtt lezúzta a vasat, délután megfutotta a polet. A sajtótájékoztatón azonban mégsem tűnt valami vidámnak, Isten tudja mi baja. Valószínűleg zavarja, hogy egyre távolabb kerül a címvédéstől, s mikor megkérdezték tőle, hogy mit szól, 2010-es újdonsült csapattársához, Marco Melandrihoz, közölte, hogy annyira nincs oda az ötletért, de hát ez van. Kitört a röhögés, majd azonnal hozzátette, hogy Melandri jó gyerek, neki bizony semmi baja nincs vele és véleménye szerint jó kapcsolatot fognak kialakítani egymás között.
Annyit még sikerült megtudnom Sic menedzserétől a mindig vicces Carlo Pernattól, hogy két évre szóló szerződést írtak alá Gresinivel, s ha Marco jól muzsikál, akkor 2011-ben még akármi is lehet. Akár gyári motor, mivel igazából nem is Gresinivel, hanem közvetlenül a HRC-vel köttetett a kontraktus. Jó tudni, nem igaz?!
MotoGP
A Yamaha duó robbantott, s ismét lehajrázta a mezőnyt. Valentino Rossi még a kvali végén történő bukása ellenére is pole pozíció rekorddal zárta a szombati napot. Ennek ellenére meglehetősen ingerült volt, s bizony eltűnt egy időre a kedvesség is a részéről.
A sajtótájékoztatón kezdett feloldódni, mikor úgy nyilatkozott, hogy kicsit fájt ez, kicsit fájt az, de nála ez már nem meglepő, s különben is benne van a korban. Lorenzo kiegyensúlyozottsága viszont bámulatos. Egyszerűen kizökkenthetetlen a csávó, s mindemellett piszok gyors. S tőle nem megszokott módon bűbájos a rajongókkal is. Hogy marad a Yamahánál egyelőre nem hivatalos, viszont annyit már tudunk, hogy a Honda új, bizarr nevű vezére (Suzuki úr) nem igazán tart rá igényt. A legújabb pletykák szerint azonban hihetetlen erőkkel környékezte meg a Ducati. Persze hülye lenne elfogadni. Azért, hogy likvidálják?
Viszont a Yamaha duó abban egyet értett, hogy legfőbb ellenfelük, Dani Pedrosa lehet a vasárnapi versenyen. Pedrosának mellesleg feltettek egy meghökkentő kérdést. – „ Azért nincs még aláírva a szerződésed, mert a HRC nem kívánt személynek nyilvánította a menedzsered Alberto Puigot és nem szeretné, hogy a jövőben ott tartózkodjon a Pitben? – mire a válasz – Nem értem a kérdést, nem egyszerű önt megérteni. – Ezt követte 5 mp néma csend. Brühaha. Kallio gyári debütálása során felavatta a vörös ördögöt, s úgy megreptette, hogy az nekirepült a drótkerítésnek. Nem sűrűn láttunk ehhez hasonlót mostanában. Talma Gabi utolsó lett, bár sokak szerint igen megzavarta Melandrit a gyors körében. Ez a motorverseny, ez bizony benne van. S elérkeztünk a hétvége másik nagy bejelentéséhez, amelyet az előbb már elárultam. Immáron hivatalosan is a Gresini Team versenyzője Marco Melandri a jövő évben. A szerződés egy évre szól, ezt magától az érintettől tudom. Loris Capirossi küzdelme tovább folytatódik a Suzukival, de mindezek ellenére úgy tűnik, hogy jövőre is babaék ruhát kell vásárolni a Capirex rajongóknak.
Mellesleg az új szabályok értelmében (Brnótól kezdődően 5 db motorblokk áll rendelkezésére minden csapatnak) nyilvánosságra hozták, ki mennyi blokkot plombáltatott le az év hátralevő részére. Ez leegyszerűsítve annyi, hogy ha a Yamaha, Valentino Rossi számára 3-at, akkor további 2 blokk áll a csapat rendelkezésére, hogy azt tovább fejlessze, s esetleg később egy fejlesztett blokkal szálljon harcba a végső győzelemért. Persze az ujjal mutogatás elkerülése végett Lorenzónak szintén 2 blokkot hagytak a további fejlesztésekre. Mellesleg megdöbbentett, hogy a leplombáltatott blokkokon még a szelepállítás sem engedélyezett a továbbiakban. Ennyit mára, többit az őrszobán, köszönöm a megtisztelő figyelmet. Megyek és megpróbálok iszonyatosan berúgni.
2009, Brno augusztus 15.
Utolsó kommentek