HTML

gpmotogp

Motorversenyek, motorversenyzők

Címkék

009 (1) 1 (2) 100 (1) 1000 (1) 11 (1) 125 (9) 125cc (5) 1996 (1) 2009 (3) 2010 (2) 2012 (1) 21 (1) 250 (13) 250cc (5) 8 (1) a (2) abba (1) adac (1) ago (1) agostini (3) ágoston (1) agusta (2) al (1) albacete (1) alen (1) állása (1) alvaro (1) ama (1) amatriain (1) anderson (1) angelis (2) antonio (3) aoyama (10) aprilia (8) aranytojás (1) árpád (1) aspar (3) assen (11) átigazolás (1) autverseny (1) backflip (1) bácsi (1) bajnok (2) bajnokság (3) balatonring (8) balázs (14) banderas (1) barbera (3) barcelona (2) barracuda (1) bautista (10) bayliss (6) belli (2) ben (2) betegség (1) biaggi (3) bill (2) bimota (1) bitt (1) bitter (5) blanc (1) bmw (1) bogarak (1) bontott! (1) bqr (1) bradl (1) bridgestone (1) brno (12) brokernet (1) bruno (1) buell (1) bulcsú (1) bull (1) burgess (2) bydgoszcz (1) byrne (1) cairoli (4) cameron (3) canepa (2) capirossi (5) capone (1) carl (1) casey (7) catalunya (7) cb (1) cc (4) cev (1) chiaia (2) circus (1) climb (1) cluzel (1) coffe (1) colin (3) confederate (1) corse (1) cours (1) crump (1) crutchlow (2) csehország (1) cseke (1) csoki (1) dani (2) david (1) davidson (2) de (5) denning (1) desalle (1) desmosedici (1) dkw (1) donald (3) donington (9) doohan (2) dovizioso (4) dragbike (2) dráma (1) drapál (2) ducati (15) ducato (1) duke (1) dunlop (2) easton (1) eb (1) eddie (1) edwards (6) egy (1) elias (1) előzetes (2) end (1) endre (1) epp (1) espargaro (6) estoril (7) európa (1) éves (1) ezpeleta (1) f1 (2) fabrizio (1) faster (1) favaro (2) fb (1) fc (1) feleségek (1) ferrari (3) fiat (1) fim (2) flat (1) fogarty (2) folger (2) for (1) forghieri (1) forma (1) formula (1) fotókiállítás (1) four (1) from (1) futamgyőzelem (1) gábor (34) gadea (1) garage (1) gardner (1) gcc (1) georg (1) giacomo (2) gilera (2) girls (4) goodwood (1) gp (7) gp9 (1) gpmotogp (2) graziano (4) gsxr (1) guthrie (1) guy (3) guzzi (2) györfi (1) gyula (2) haga (4) hailwood (4) harley (2) harry (1) haslm (1) hátraszaltó (1) hayden (5) health (1) heidolf (1) helyszín (1) hendrix (1) herceg (1) hercules (1) hétfő (1) hill (1) honda (13) hungaroring (4) iannone (8) idm (1) időbeosztás (4) időeredmények (1) ii (1) imi (1) imola (1) imre (9) indian (1) indianapolis (7) indy (7) interjú (1) iom (2) island (8) isle (11) ivy (2) james (1) jános (1) játék (1) jawa (2) jeffries (1) jeremy (3) jerez (7) jim (1) joey (1) john (5) jonas (1) jorge (4) juhos (1) julian (1) julio (1) kalex (1) kallio (1) katar (9) kenny (3) képek (1) képeslap (2) képgaléria (1) képregény (1) kerestetik (1) kevin (3) kezében (1) ki (7) kocinski (1) kornél (3) közvetítés (5) közvetítésk (1) krossz (1) krossza (3) ktm (3) kunmadaras (2) laci (1) laguna (12) lamborghini (1) lányok (2) lászló (1) lawson (1) le (2) lefejellek (1) live (1) locatelli (2) lommel (1) lorenzo (39) loris (3) lüthi (2) macau (1) madonna (1) magny (1) magyar (1) makaó (1) malajzia (1) man (11) management (1) mans (7) marco (6) marsovszky (2) martin (3) martinez (1) marvin (1) massa (1) masters (1) matchless (1) mattia (5) max (1) mcgiunness (1) mcguinness (4) mcwilliams (1) megszívja (1) meier (1) melandri (1) michael (1) mick (1) mike (2) mile (1) misano (8) mit (7) mladin (1) mondott (7) mont (1) montmelo (1) monza (2) moore (1) moriwaki (1) motegi (7) moto (3) moto1 (1) moto2 (10) motocross (6) motogermany (1) motogp (178) motor (1) motorosok (1) mtv (3) mugello (13) music (1) musquin (1) mv (2) mx (8) mx1 (3) mx2 (3) nagl (1) nakano (1) nation (1) nations (2) negyed (1) nem (1) németh (20) nemzetek (3) nicky (2) nieto (1) nitro (2) nori (1) noriyuki (2) norton (2) nsu (1) nszk (1) nyilatkozat (4) of (14) öhlins (1) órás (1) ouroboros (3) out (1) p (1) paddock (4) pamela (1) panni (1) pannónia (1) paolo (3) park (6) parlotti (1) pasini (15) pastrana (1) paul (1) paulin (1) pedersen (1) pedrosa (12) péntek (2) peti (1) phil (2) phillip (8) pina (1) piroslámpás (1) plater (2) pol (1) póló (1) pontállás (5) portimao (2) portré (1) pramac (1) prima (1) primissima (1) puig (1) puniet (4) racing (1) rainey (2) rakéta (1) rc (1) read (2) red (1) redman (1) reklámfilm (1) rekord (1) repsol (3) rezső (1) riders (1) rizi (1) rizmayer (1) roberts (3) roczen (1) ron (1) rosivall (1) rossi (72) ruffo (1) rutter (1) sachsenring (7) sajtóközlemény (1) sajtóközlemények (2) sajtóprezentáció (1) salakmotor (1) sándor (2) sanyi (2) sávoly (1) sbk (6) schwanner (1) schwantz (3) scot (5) sebestyén (1) seca (12) segg (1) senior (1) senkiháziak (1) sepang (8) shane (1) shinya (1) shop (1) showa (1) shox (1) silver (1) silverstone (1) simon (10) simoncelli (19) smith (5) sóderágy (1) sotner (1) spanyol (1) speedway (1) spies (3) stefano (1) steve (2) sting (1) stoner (21) story (2) stuart (1) superbike (19) supermoto (2) supersport (2) superstock (1) suter (2) suzuka (1) suzuki (5) szabályzat (1) szabó (1) szamár (1) száz (1) szerkesztő (1) szerződés (1) szerződést (1) szobája (1) szombat (2) született (1) szülinap (1) talácsi (1) talma (40) talmacsi (1) talmácsi (47) tama (1) taveri (1) team (19) teamt (2) tech3 (1) television (1) televízió (6) terol (3) teszt (3) tesztnaptár (1) the (1) tibi (1) titkai (1) toh (1) tony (1) top (1) toseland (4) tóth (10) toth (18) tourist (4) track (1) travis (1) trophy (4) troy (4) troys (1) tt (9) tünde (1) tz (1) uddevalla (1) valencia (9) valentino (19) van (1) vb (3) végeredmény (2) vélemény (3) vermeulen (3) versenynaptár (2) vespa (1) videó (1) világbajnok (7) visszavonult (1) waldmann (1) wayne (3) web (1) wsbk (1) yamaha (12) zaeta (2) Címkefelhő

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Guld Péter: Hát erről mi is csak olvastunk, de feltételezhetően igen. Szívesen leülnénk vele beszélgetni erről... (2009.12.08. 10:22) Makaó kakó
  • Giannichedda: Bitti mi miatt volt távol idén?Pénzhiány? (2009.12.08. 09:52) Makaó kakó
  • Kaland-Játék-Kockázat: Szánalmas az egész sajnos. Tönkretettek egy 50 éves történelmi kategóriát a Honda üzleti érdeke mi... (2009.12.04. 11:58) Kinek jó a Moto2?
  • Guld Péter: Szia Rendben azon leszünk mindenképp. Szólok a Bélának ő a mindenes, remélem megy majd neki. Köszi... (2009.10.18. 23:06) Lorenzo OUT - Phillip Island MotoGP
  • azlok23: És a komment megírása után próbáltam visszamenni a blogod főoldalára tallózni a többi cikk között,... (2009.10.18. 22:08) Lorenzo OUT - Phillip Island MotoGP
  • Utolsó 20

Még még Brno

Guld Péter 2009.08.19. 11:02

MotoGP, avagy teszt, avagy háttér

 

Ötnapos nyaralásom előtti utolsó bejelentkezését olvashatjátok. Igen, őt napig áll az oldal, ha úgy tetszik, alszik, ilyen még nem fordult elő, most viszont ez lesz a menetrend. Ígérem, behozom a lemaradást. Térjünk vissza Brnóba, a hétfői tesztelésre, valamint a hétvégi érdekességekre. Apropó azt még nem is mondtam, hogy az internet kapcsolat két napra 30 Euróért volt kapható, ehhez viszont járt a reggeli, valamint egész nap ihattál kólát, meg nem kólát, s kávét. A hétvégén két kardinális kérdéssel nyegtették az újságírók magukat. Az egyik mindenkire vonatkozott, s a téma, a blokkok darabszámának limitálása volt, valamint az ebből fakadó első számú kérdés. Vajon gyengébbek-e az új blokkok? Ugye spórolni kell, nem lehet csak úgy lóerőt húzogatni az egekbe, mert ha véletlenül behányna a gépezet, akkor kellemetlen következményekkel járna mind a pilóta, mind a csapat számára. Így szinte ötpercenként kérdezgették.

 

Ez Dani Pedrosát kimondottan idegesítette, ugyanis már néhányszor kifejtette ezen irányú véleményét, hogy semennyivel. Egyébként Pedrosán kívül a többiek is így vélekedtek a dologról, egyedül Colin Edwardstól hallottam vissza azt, sejtető mondatokat, hogy az ő blokkja bizony gyengébb, s ezt sajnos a motoron is érzi. De hát ő texasi, s kicsit másként látja a világot, bár nem kételkedem az ő szavaiban sem. Na ekkor mit tesz egy jó firkász? Hát gondolkodik. Így is történt, s a vének tanácsa kiötlötte, hogy bizony nem úgy lesz az, mint ahogy azt Móricka elképzeli s előálltak a legújabb teóriával, mely szerint sokan inkább bevállalják a 10 pontos büntetést, s csakazértis felhasználják az összes blokkot. Érdekes felvetés, s meglehetősen merész elgondolás lenne egy csapat részéről. Rendben nem tartják be a szabályokat, felhasználnak mindent, majd amikor az elfogyott kérnek újat. Nagyszerű, de nem hinném, hogy valaki meg merné kockáztatni a 10 pontos büntetést. Mindenesetre lehet folytatni a találgatásokat az őszi szünetben.

A másik kardinális kérdést maga Valentino Rossi kreálta a szombati bukásával. A Fiat Yamaha Team, valamint maga a Doktor is meglehetősen idegesen viselkedett, s röviddel az edzés után számos Bridgestone mérnök jelent meg a Doki garázsánál, majd heves beszélgetésbe elegyedtek. Jól informált forrásoktól származott, hogy Valentino ugyanott ugyanabban a kanyarban, azonos sebességgel, s azonos feltételekkel simán befordult. Ezt mutatta a telemetria, majd egy körrel később elment a motor eleje. Így meginterjúvolták Klaus Nöhlest, Rossi gumatechnikusát, hogy véleménye szerint mi történhetett. Na most ekkor mindenkinek előjött Sachsenring, meg az bizonyos hiányzó fehér csík a #46-os motor első abroncsáról, meg miegymás. De ez már igazán felesleges nemde? Szóval a gumik vasárnapra rendbe jöttek, s Valentino számára ez volt a legfontosabb.

A Rossi-féle gumimizéria és a blokkok gyengeségének firtatása után szombat este durrant a következő nagy hír. A Ducati bombázza Lorenzót. Ekkor sokan Stoner karrierjének a végét sejtették a dolog mögött, s néhányan elkezdték találgatni, hogy az ausztrál betegsége és a Spencer-kór között mennyi párhuzamot lehetne felépíteni. Mint ismeretes az amerikai csodagyerek, szinte tejfelesszájúként verte el az akkori királykategória legendás versenyzőit még a ’80-as években, s három világbajnoki cím megszerzését követően, képtelen volt maradandót alkotni. A későbbi hivatalos állásfoglalás szerint Freddie teljesen kiégett. Stoner jelenleg 23 éves, s abban az évben született, mikor Spencer utoljára bajnok lett, 1985-ben, valamint egy VB cím után nem egyértelmű a feltételezés, bár mindenki láthatta, hogy tavaly Rossi igencsak megrogyasztotta őt agyban. A Rossi által nyújtott lelki teher, azonban nem ismeretlen az ellenfelek számára. Brno valahogy a Doktor boszorkánykonyhájának is számíthatna egy ideje. Emlékezzünk, hogy 2001-ben óriási csata dúlt a 500-as koronáért. A Doktor üldözte Biaggit, s a Kalóz hol esett el, hát Brnóban. Majd tavaly Stonerral ugyanaz a szituáció, a helyszín ismét Brno, s ismét Rossi az üldöző. Stoner bukik. Majd 2009, Brno, a többit meg már tudják… Egyszerűen hihetetlen, ezt csak mellékesnek szántam. Visszatérve a Lorenzó kontra Ducati kérdésre, nem keverném bele a mérget a reggeli teámba, mely szerint a vörösök leírták az ausztrált. Hisz az egyetlen ember, aki képes volt megülni a borgo panigalei szörnyet, Casey Stonernek hívták. A legutolsó információk szerint, a 13 millió angol fontot kínáló gyár csapatfőnöke, Livio Suppo úgy fogalmazott, hogy teljesen természetes a gyár részéről Lorenzó felkeresése, mivel egy olyan kaliberű versenyzővel, mint amilyen a mallorcai, mindenki szívesen dolgozna együtt. Az átigazolási hullám azonban tovább növekedett, mivel még vasárnap este hivatalosan is bejelentették, hogy Alvaro Bautista a Suzuki csapatához igazolt, s immáron ő is a királykategória résztvevője lesz 2010-től. Aspar így elveszítette, egyik, ha nem a legkedvencebb versenyzőjét, s csalódottságát hangsúlyozta a Ducati vezér Suppo is.

Martinez úr egyébként Barberával kíván vigasztalódni, a királykategóriás projektjét illetően. A Suzukival kötött házasság azonban jó alapként szolgált a további találgatásokhoz, melyek Bautista leendő csapattársának kilétét próbálták felfedni. Sokan Vermeulent hiszik, viszont a veterán Capirossit még többen. Szombat este viszonylag sokat beszélgettem, mind Pernattal, mind Capirossival, s nekem teljesen egyértelműnek tűnt, hogy Loris lesz a befutó. Vermeulen és Toseland MotoGP-s jövője, egyelőre megjósolhatatlanul rossz irányba halad, amely persze nem azt jelenti, hogy egy WSBK-ba való visszatérés rossz hatással lenne a két pilótára. Majd elérkeztünk a hétfői tesztekhez. Michel Fabrizio még vasárnap leadta a munkát a Pramac Ducati HR-eseinél, bepakolt Volvójába, hazautazott, s nem valószínű, hogy legközelebb is őt láthatjuk majd a Desmosedici nyergében. Fabrizio egyébként nagy vállfájdalmakra panaszkodott, s emiatt nem tudta befejezni a futamot sem. Viszont hétfőn ismét új rajtszám jelent meg a hófehér-vörös színkombinációjú Ducati elején, mégpedig a #75-ös, a hozzátartozó lovassal, Mattia Pasinivel a nyergében.

Mattia inkább az élvezetre hajtott, semmint a köridőkre, így utolsóként zárta a napot. Egész nap fülig ért a szája, s nem győzte hangsúlyozni, hogy mennyire boldog. Viszont a felreppenő pletykákat szinte azonnal rövidre zárták, mivel többen úgy vélték, hogy Mattia azonnali hatállyal szerződést bont Tóthékkal, s Indianapolisban már a Pramac Ducati színeiben húzná a gázt. Erről maga az érintett is hallott, így leszögezte, hogy az év végéig mindenképpen a Team Tothnál marad, s elsősorban a 250-es kategóriára szeretne összpontosítani, véget vetve ezzel a különféle álteóriáknak. S mindeközben az állandó versenyzők próbáltak minél hasznosabb munkát végezni az egynapos teszt során. Jorge Lorenzo persze folyamatosan körözött, de rajta kívül így tett még Capirossi, s a Repsol Honda versenyzői is. Rossi atlétikanézéssel ütötte el a délelőtt nagy részét, s az ebédszünet előtt mindössze 20 kört teljesített. A nagyokon kívül jelen volt még David de Gea is Blusens Honda Moto2-esével. Az egyik legnagyobb változtatást a Repsol csapat hozta, ugyanis jövőre Öhlins telókkal fognak harcolni a győzelemért, az eddig használt Showa helyett. Természetesen mindkét versenyző kipróbálta az új terméket, s mindkettejüket nagyon meggyőzte, s szívesen váltanak. Azonban a Honda politikája szerint egy év közbeni váltás lehetősége nem megengedhető, bár ez esetben elképzelhető, hogy mégis figyelembe veszik a versenyzőik véleményét. A tesztről hiányzott egyébként a Tech3 Yamaha, az LCR Honda, valamint Gresinitől Alex de Angelis. Az ebédszünetben egyébként leszakadt az ég, így a délután nagy részét, száraz pályára való várakozással töltötték a versenyzők. Capirossi Suzukiján például alig fellelhető változtatások történtek. Az idomokon módosítottak némileg, magasabbra emelték a plexit, stb. Lorenzo egyébként könyörtelen tempóban motorozván fél mp-el verte Rossit a tesztnap végén. Persze egy bukott verseny után ez mit sem számít, de a részéről vélhetően nagyon sokat.

A második helyen záró Rossi elárulta, hogy mind a 2010-re szánt vázat, mind pedig a blokkot tesztelték, s rendkívül elégedett, mert a szabálymódosítás ellenére erős és gyors erőforrást készített a Yamaha, s a teljesítményt még tudják fokozni, amennyiben az olasz azt kéri. Talmácsi sajnos egyszer bukott, s Pasini előtt a 12.-ik helyen végzett. A Moto2-t próbálgató De Gea egy ártalmatlannak tűnő bukás következtében lábát törte, úgyhogy számára lezárult a tesztlehetőség.

Amennyiben feltűnt valakinek, hogy Rossi garázsából hiányzik az egyik vezető szerelő, név szerint Alex Briggs, úgy ő(ke)t megnyugtatnám. Briggs a nyári szünet alatt, Ausztráliában elkapta a sertésinfluenzát, azonban sok pihenéssel kiheverte a betegséget, s valószínűleg Indianapolisban már ismét a Fiat Yamaha garázsában láthatjuk majd az ausztrál szerelőt.

Címkék: teszt honda hétfő motogp brno rossi ducati stoner talmácsi repsol lorenzo moto2 öhlins showa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gpmotogp.blog.hu/api/trackback/id/tr341321532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása