Hölgyeim és Uraim, kezdődjék hát az utolsó felvonás
[Sajtóközlemény tőlünk: az alábbi cikket háromszor írtam át a mai nap folyamán, remélem mára befejezték az igazolgatást.]
S elérkezett az újságírók által megannyira várt pillanat. A szezon utolsó versenye következik, a gála. Igen, talán megengedik, hogy így fogalmazzak, mivel két kategóriában eldőlt a vb cím sorsa, s a harmadikban sem okozhat túl nagy fejtörést, tippelést. Persze technikai sportban minden megeshet, de most maradjunk egy kicsit a realitások talaján. Örömmotorozás lesz ez mindenki számára, kivéve talán a mezőnytől elköszönő pilótákat. A valenciai katlan tényleg hasonlít inkább egy cirkuszi nagyeseményhez, ahol is mindenki megmutathatja a képességeit, szinte felszabadult állapotban. Persze sokan küzdenek még összetett béli jobb helyezésekért, de a nagyja már lefutott. Persze a versenynek akkor van vége, ha leintették, ne értsenek, kérem félre.
Néhány érdekesség a futammal, s a következő évvel kapcsolatban. A valenciai GP-t is kihagyja Niccolo Canepa, s ismét Esargaro bizonyíthat a Pramac Ducati-n. Óriási meglepetés, hogy Nicky Hayden egykori főmérnöke, Pete Benson leköszön, s elhagyja Andrea Doviziosót és a Repsol Hondát. Benson jövő évi kenyéradója egylőre nem simert, s az sem kizárt, hogy a bajnokságból is távozik. Az összefüggéseket nem tudjuk, de mindenképp érdekes egybeesés, hogy Benson távozása egyidejű azzal a bejelentéssel, mely szerint a Repsol Honda, alapos agyelszívást végzett a Fiat Yamahánál, mivel Lorenzo számítógépes guruinak jelentős hányadát magához csábította.
A legnagyobb bombarobbanás azonban tegnap este történt, s a detonáció tovább fokozódott a mai nap délelőttjén. A Ducati Corse úgy tűnik teljes átalakuláson, megy keresztül, legalábbis, ami a versenyrészleget érinti, biztosan. Estére bejárta a fél világot, hogy Livio Suppo nagy valószínűséggel távozik a MotoGP csapat éléről. Ma délután ezt megerősítette a Ducati hivatalos sajtóközlemény formájában is. Suppo 1999 óta dolgozott a Ducatinak, a MotoGP projekt születésétől kezdődően delegálta a Grand Prix alakulatot, s 2007-ben a tevékenység egy világbajnoki címmel teljesedett be, Casey Stonernek köszönhetően. A távozás oka, ismeretlen, ühüm, egészen pontosan az eddig tesztpilótaként közreműködő Vittoriano Guareschi veszi át a menedzseri teendőket Alessandro Cicognani jelenlegi marketingmenedzserrel karöltve, így az eddigi egyfős menedzsment kettőre bővül. Sokan tudni vélik, hogy mindez egy előkészület, mely Rossi esetleges, 2011-es érkezését hivatott megalapozni, ugyanis köztudott, hogy a kilencszeres világbajnok és Guareschi igen szoros kapcsolatban van. A Ducati ezt egyelőre cáfolja, sőt Suppo nyilatkozata szerint, ő nevezte ki Vittoriot helyettesének. Livio ezt követően, még ma délután bejelentette, hogy a Hondához igazol és 2010-től ő lesz a HRC marketing igazgatója a MotoGP-ben. Livio egyébként dolgozott már a Hondánál, a '90-es években ő volt a Benetton Honda, 250-es Grand Prix csapatának marketingese.
S mindezt tetőzte a Ducati SBK csapatfőnökének, Davide Tardozzinak a bejelentése. Davide, az egykori sikeres motorversenyző, s megannyi világbajnokot, legendát kitermelt (Bayliss, Fogarty) csapatfőnök 20 esztendő után elhagyja a gárdát. Tardozzi valószínűleg alaposan a szívére vette, az idei kudarcot, mikor is Haga egy behozhatatlannak hitt előnyt „játszott” el, s így Spies kezébe nyomta a győzelemért járó trófeát. Davide úgy fogalmazott – „Kissé motivációmat veszítettem az idei évben, ezért szeretném megadni a lehetőséget a csapatnak, hogy jövőre egy összeszedettebb állománnyal harcoljanak a címért.” Ezzel ellentétben a motorsporthoz, s csapatvezetéshez kapcsolódó viszonya megmaradt, hiszen az Aprilia állítólag már felvette vele a kapcsolatot, s tárgyalnak a jövő évről, amely élete talán legnagyobb kihívása lehetne.
Egyébként az év utolsó felvonása nem ér véget Vasárnap délután háromkor, mivel este kerül megrendezésre a díjkiosztó gála, amelyet reméljük, hogy mindenki megtekinthet ingyen és bérmentve. Majd a hét elején ismét nyeregbe szállnak a pilóták, s következik a már jól megszokott szín kavalkád. Ekkor mindenki magára ölti legújabb hacukáját, s megtisztultan, újult erővel bemutatkozik új csapatánál, s megpróbálja elhitetni mindenkivel, hogy jövőre ő lesz a legveszélyesebb „rájder” a pályán. Kivéve persze azokat, akik nem igazoltak át, ők valószínűleg nem varattak új ruhát, bár ki tudja…
Kedves Hölgyeim és Uraim, kedves olvasóink. Kérem, engedjék meg nekem, hogy az egész éves megfeszített munkatempót követően Valenciát kissé más szemszögből írjam meg, s adjam át így az önök rendelkezésére. Egy kicsit lazábban, egy kicsit másképpen. Nem biztos, hogy sikerülni fog, de azok leszek, ígérem.
Megköszönve így, az egész éves virtuális jelenlétüket, maradok Tisztelettel
Guld Péter
A pálya adatai
Pálya hossza: 4,051 km
Kanyarok száma: 7 db bal kanyar
4 db jobb kanyar
Időbeosztás
Péntek, 06 November 2009
125 FP1 12:40 - 13:40
MotoGP FP1 13:55 - 14:55
250 FP1 15:10 - 16:10
Szombat, 07 November 2009
125 FP2 09:00 - 09:40
MotoGP FP2 09:55 - 10:55
250 FP2 11:10 - 12:10
125 QP 13:00 - 13:40
MotoGP QP 13:55 - 14:55
250 QP 15:10 - 15:55
Vasárnap, 08 November 2009
125 WUP 08:40 - 09:00
250 WUP 09:10 - 09:30
MotoGP WUP 09:40 - 10:00
125 RAC 11:00
250 RAC 12:15
MotoGP RAC 14:00
Televíziós közvetítés - MTV
12:10
MOTO GP 250 cm3 Valenciai Nagydíj
Élõ közvetítés Valenciából
13:55
MOTO GP 800 cm3 Valenciai Nagydíj
Élõ közvetítés Valenciából
Utolsó kommentek