Hatvan esztendő után kivégezték, de mosollyal a szája szélén távozott
A forgatókönyvet minden bizonnyal Tarantino írta, de a forgatás során valahogy lemaradt a csattanó.
Élt 60 évet, s most úgy tűnik, óriási űrt hagy maga után. 1949-ben Bruno Ruffo tette először magáévá, egy Moto Guzzi nyergében. 2009-ben jó esély volt arra, hogy utoljára is egy olasz motoros-motor kombinációjú páros hódítsa meg. Aztán a dolgok valahol elcsúsztak, talán Tokióban útjára indult egy pillangó.
Még a tegnapi napon kezdődött az egész. Miután Alex Debon megfutotta a pole-t, bukott egy jókorát, s így nem vett részt a mai viadalon. Ezáltal mindenki, kivétel nélkül egy hellyel előrébb került, tehát Simoncelli az első, míg Aoyama a negyedik helyről várta a rajtot. A mezőny egyébként egy igen illusztris vendéget is köszönthetett, bizonyos William Dunlopot, a tavaly elhunyt Robert fiát, és a TT király Joey unokaöccsét. William egyébként a családi hagyományokhoz híven a Man-szigeti viadal rendszeres résztvevője, s idén megnyerte a 600-asok versenyét. Erről itt írtunk.
Szóval visszatérve a bajnokságba, megkezdődött a végső visszaszámlálás, a kategória elfogyasztotta az utolsó vacsorát, könnyekre pedig nincs több idő. Simoncelli pocsékul, Aoyama remekül engedi el a kuplungot. Sic ezt követően szépen, de magabiztosan felzárkózik, s átveszi a vezetést. Aoyama vb cím várományoshoz méltó csatákban vesz részt, bár mindenki tudja, hogy értelmetlenül. A dolga csak a célba érés lenne, hisz 21 pont előny, több mint megnyugtató az utolsó futamon. A japán ember, azonban nem arról lett nevezetes, hogy megalszik a tej a szájában, hanem arról, hogy harakirit hajt végre magán, ha a dolgok esetleg szarul mennek. Aoyama őrült módjára közlekedik a valenciai pályán, miközben SuperSic vezeti a mezőnyt.
A célegyenes végén Hiroshi besokall, majdnem Barberát bombázza, helyette kivezeti a Scot Hondát a sóderágyba. Itt egyszerre minden lelassul, a másodpercek órákká alakulnak, a Scot csapat vezérkara, pedig fejenként három infarktuson esik át. Hiroshival mindenki ott van, akinek ott kell lennie, s a japán szamurájok ősi szellemeinek, s érte mondott imáknak köszönhetően visszakóvályog a pályára épp a 11.-ik helyen. Előnye egyetlen pont lenne Siccel szemben. A következő körökben néhányan kiesnek, így az előny még mindig csekély, de továbbra is a japán kezében van.
Hét körrel a verseny vége előtt, viszont minden átalakul, a zsurnaliszták új szalagcímet kénytelenek írni. „ A Simoncelli méltatlan veresége” átalakul „Aoyama megérdemelt címe” mondattá, az olasz ugyanis senkitől sem zavartatva elesik, eldobva így magától az összetett második helyet, mivel az őt üldöző Barbera megnyeri a futamot, s letaszítja az olaszt a ponttáblázat harmadik helyére. A Gilera meg sem áll a sóderágyig, az #58-asnak nem sikerül a címvédés. Óriási fricska ez a Piaggio Group-nak, hiszen teljes fölény birtokában veszítik el a vb címet, egyetlen versenyképes Honda és egyetlen csodákra képes pilóta ellenében. Így a kategória első Moto Guzzi diadalát követően, nem sikerül a búcsú az olasz motorkerékpárgyárak szempontjából.
Japán könnyek, eddig nem látott szülők, Katoh óta az első japán világbajnok, csodálatos pillanatok egy versenyképtelennek hitt motorral karöltve. Valaki elhiszi, hogy a Honda tényleg nem segített be? Avagy tényleg felszállt egy pillangó Tokióban?
A gyönyörű, s megannyi örömkönnyeket fakasztó kategória mosollyal a szája szélén ment a guillotine alá, míg azt kell mondanunk, hogy igen, Hiroshi Aoyama maximálisan megérdemelte a világbajnoki címet.
Németh a 13.-ik helyen ért célba
Végeredmény
1 25 40 Hector BARBERA SPA Pepe World Team Aprilia 44'10.601 146.867
2 20 19 Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team Aprilia 44'14.264 146.664 3.663
3 16 35 Raffaele DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc Honda 44'16.266 146.553 5.665
4 13 12 Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte Aprilia 44'16.281 146.553 5.680
5 11 14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG Honda 44'24.202 146.117 13.601
6 10 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Aprilia 44'24.298 146.112 13.697
7 9 4 Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc Honda 44'38.039 145.362 27.438
8 8 25 Alex BALDOLINI ITA WTR San Marino Team Aprilia 44'45.698 144.947 35.097
9 7 15 Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera Gilera 44'46.467 144.906 35.866
10 6 48 Shoya TOMIZAWA JPN CIP Moto - GP250 Honda 44'50.777 144.674 40.176
11 5 73 Shuhei AOYAMA JPN Racing Team Germany Honda 44'59.696 144.196 49.095
12 4 52 Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP Aprilia 45'03.733 143.980 53.132
13 3 11 Balazs NEMETH HUN Balatonring Team Aprilia 45'16.615 143.298 1'06.014
14 2 63 Mike DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team 250cc Aprilia 45'29.293 142.632 1'18.692
15 1 53 Valentin DEBISE FRA CIP Moto - GP250 Honda 45'29.477 142.622 1'18.876
16 8 Bastien CHESAUX SWI Matteoni Racing Aprilia 44'13.599 141.267 1 Lap
17 56 Vladimir LEONOV RUS Viessmann Kiefer Racing Aprilia 44'38.652 139.946 1 Lap
18 33 William DUNLOP IRL Bigman Racing Honda 45'34.197 137.103 1 Lap
19 10 Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia Aprilia 45'42.307 136.698 1 Lap
Kiesett
16 Jules CLUZEL FRA Matteoni Racing Aprilia 38'25.036 4 Lap
58 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera Gilera 32'38.638 7 Lap
7 Axel PONS SPA Pepe World Team Aprilia 32'09.981 8 Lap
75 Mattia PASINI ITA Paddock GP Racing Team Aprilia 18'39.322 16 Lap
55 Hector FAUBEL SPA Honda SAG Honda 11'36.826 20 Lap
Utolsó kommentek