250cc
A negyedliteres kategória versenyzőihez, már korántsem volt olyan kegyes az időjárás, mint a kicsikhez. Szakadó esőben rajtoltak el a vitézek, s közülük is a legfőbb vitéznek egy bizonyos nagy hajkoronával rendelkező helyi titán Marco Simoncelli bizonyult.
Meglepetésre a thai Wilairot is megmutatta magát bár sokáig nem tudta tartani a tempót és visszacsúszott. Az első kör végére Simoncelli már utcahosszal vezet, Faubel még kevereg a második helyen, de ő sem sokáig, majd Barbera, Aoyama és a későbbi egyik főszereplő Bautista a sorrend. Simoncellit egyébként egy hatos fogat követi, persze közel sem lőtávolságból. Pasini felzárkózik az ötödik helyre, majd harmadik, s a második körben már a második helyen motorozva veti magát honfitársa Simoncelli után. Persze erről a lehetőségről bizony Bautista sem akar lemaradni, ezért szorosan Pasinire tapad. S ekkor végleg elszakad a kapocs az top 3 és a mezőnybéli többi versenyző között, ezért engedjék meg nekem, hogy hármójukra összpontosítsak. Bautista nem vár sokáig, ezért pillanatokon belül Pasinit maga mögött hagyva üldözőbe veszi a mumus #58-ast. Egyszóval röhejes, hogy a két őrült összetalálkozik, mindig okoznak valami galibát, s most sem történt ez másként. Simoncelli majd 7 másodperces hátrányát Alvaro elfogyasztja ebédre, s 12 körrel a vége előtt betámadja a célegyenesben a nagyhajút. Na persze mit csinál ő? Meghúzza a gázt és vizes pályán, száraznál alkalmazott féktávot kíván venni. Hát persze, hogy besokall. Így Bau remegő seggű Apriliával előzi a Gilerát. Pasini eközben csendben vár. Ismeri már őket. Sokáig nem is kell várnia, hiszen a nagy hajú kolléga nem engedné nyeri a spanyolt, főleg Toszkánában, így betolja a Gilera elejét, amint nyílik rá lehetőség. Bautista meg, ahogy kell, rárántja a motort, mint egy amatőr. Mindketten irány a sóderágy, kis endúró szakosztály, majd vissza a pálya. Simoncelli jön ki jobban az elcseszett manőverből, így ismét ő második, Bau a harmadik, s közben Pasini meglóg. Ez alkalommal tehát egyértelműen a sírós spanyol hibázott. Az esetet vizsgálják a versenybírák, jelenleg is. Superpippo hátránya 4,2 sec Pasinivel szemben, de ő nem más, mint Marco Simoncelli, így üldözőbe veszi. Azzal azonban nem számol, hogy öt körrel a vége előtt, őt is utoléri Bautista. Mi lesz még itt?! Hát semmi, mivel Alvaro ezúttal tökegyedül hibázik, így ismét leszakad Simoncellitől, s nem próbálkozik később sem. Ekkor érkezünk el az utolsó körhöz, mikor Simoncelli villámként robog el a róza makkina mellett. Ismét besokall, Pasini vissza, majd Simoncelli. Négy kanyart töltenek el egymás mellett, mikor Simoncelli kívülről előzi Mattiat, megvan! De nem! Marco ütemváltása nem sikerül, így Pasini visszaelőzi, majd az utolsó kanyarok következnek, Marco még egyszer próbálkozik, de ekkor már látja, hogy ez alkalommal nincs esély a győzelemre így megtartja a biztos másodikat. Két szomszéd faluból származó legény, két jó barát és egy tiszta küzdelem. Bátran kijelenthetem, hogy a 250 utolsó köre, elviszi a mugellói hétvégét. Eszméletlen küzdelem. S a végén nagyon jó látni, hogy a két apuka, kölcsönösen öleli át a srácokat, hisz egykor még együtt jártak mini motorozni, egy autóban, Mattia meg Marcoéknál ette a legjobb fagyikat. Az őszinte kapcsolatok ismét előtérbe kerültek, s Tóthék a mennybe mentek. Végre valahára. Elvégre már megérdemelték! Imre egy pontot visz haza, Németh pedig 16.-ikként zár. Nem semmi!
Feltöltve: Marco Simoncellit megbüntette a versenybíróság 5000 U.S.dollárra, valamint 2008-hoz hasonlóan ismét sárga lappal honorálták az olaszt. Ezt nem kiszámítható magatartással magyarázták! Tesskék mondani szabad itt előzni-kérdem én? Marco véleménye az egészről: " Hallom a versenybírák döntését, s véleményem szerint abnormális ez az egész. Egy versenyen ilyenek bármikor előfordulhatnak. Elmondtam, hogy megpróbáltam Alvarot megelőzni, s mikor mellé értem, elvétettem egy apró hibát. De ez az egész kivédhető lett volna akkor, ha észrevesz és nem húzza rám a motort. Ezért akadtunk össze!"
Végeredmény:
1 | 25 | 75 | Mattia PASINI | ITA | Team Toth Aprilia | Aprilia | 45'38.391 | 144.801 | |
2 | 20 | 58 | Marco SIMONCELLI | ITA | Metis Gilera | Gilera | 45'38.508 | 144.794 | 0.117 |
3 | 16 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Mapfre Aspar Team | Aprilia | 45'39.684 | 144.732 | 1.293 |
4 | 13 | 12 | Thomas LUTHI | SWI | Emmi - Caffe Latte | Aprilia | 46'02.948 | 143.514 | 24.557 |
5 | 11 | 40 | Hector BARBERA | SPA | Pepe World Team | Aprilia | 46'05.405 | 143.386 | 27.014 |
6 | 10 | 4 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Scot Racing Team 250cc | Honda | 46'08.428 | 143.230 | 30.037 |
7 | 9 | 6 | Alex DEBON | SPA | Aeropuerto-Castello-Blusens | Aprilia | 46'09.716 | 143.163 | 31.325 |
8 | 8 | 55 | Hector FAUBEL | SPA | Valencia CF - Honda SAG | Honda | 46'13.569 | 142.964 | 35.178 |
9 | 7 | 35 | Raffaele DE ROSA | ITA | Scot Racing Team 250cc | Honda | 46'23.247 | 142.467 | 44.856 |
10 | 6 | 15 | Roberto LOCATELLI | ITA | Metis Gilera | Gilera | 46'24.874 | 142.384 | 46.483 |
11 | 5 | 25 | Alex BALDOLINI | ITA | WTR San Marino Team | Aprilia | 46'27.912 | 142.229 | 49.521 |
12 | 4 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Mapfre Aspar Team 250cc | Aprilia | 46'38.930 | 141.669 | 1'00.539 |
13 | 3 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Aprilia | 47'02.121 | 140.504 | 1'23.730 |
14 | 2 | 14 | Ratthapark WILAIROT | THA | Thai Honda PTT SAG | Honda | 47'03.910 | 140.415 | 1'25.519 |
15 | 1 | 10 | Imre TOTH | HUN | Team Toth Aprilia | Aprilia | 47'08.788 | 140.173 | 1'30.397 |
16 | 11 | Balazs NEMETH | HUN | Balatonring Team | Aprilia | 47'07.283 | 133.569 | 1 Lap | |
17 | 7 | Axel PONS | SPA | Pepe World Team | Aprilia | 47'07.373 | 133.565 | 1 Lap | |
18 | 8 | Bastien CHESAUX | SWI | Racing Team Germany | Honda | 47'07.608 | 133.554 | 1 Lap | |
19 | 53 | Valentin DEBISE | FRA | CIP Moto - GP250 | Honda | 47'32.464 | 132.390 | 1 Lap | |
20 | 37 | Daniel ARCAS | SPA | Milar - Juegos Lucky | Aprilia | 46'39.370 | 121.411 | 3 Lap | |
Kiesett | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
48 | Shoya TOMIZAWA | JPN | CIP Moto - GP250 | Honda | 13'48.480 | 15 Lap | |||
52 | Lukas PESEK | CZE | Auto Kelly - CP | Aprilia | 11'22.134 | 16 Lap | |||
56 | Vladimir LEONOV | RUS | Viessmann Kiefer Racing | Aprilia | 9'33.535 | 17 Lap | |||
Nem fejezte be az első kört | |||||||||
16 | Jules CLUZEL | FRA | Matteoni Racing | Aprilia |
Utolsó kommentek