HTML

gpmotogp

Motorversenyek, motorversenyzők

Címkék

009 (1) 1 (2) 100 (1) 1000 (1) 11 (1) 125 (9) 125cc (5) 1996 (1) 2009 (3) 2010 (2) 2012 (1) 21 (1) 250 (13) 250cc (5) 8 (1) a (2) abba (1) adac (1) ago (1) agostini (3) ágoston (1) agusta (2) al (1) albacete (1) alen (1) állása (1) alvaro (1) ama (1) amatriain (1) anderson (1) angelis (2) antonio (3) aoyama (10) aprilia (8) aranytojás (1) árpád (1) aspar (3) assen (11) átigazolás (1) autverseny (1) backflip (1) bácsi (1) bajnok (2) bajnokság (3) balatonring (8) balázs (14) banderas (1) barbera (3) barcelona (2) barracuda (1) bautista (10) bayliss (6) belli (2) ben (2) betegség (1) biaggi (3) bill (2) bimota (1) bitt (1) bitter (5) blanc (1) bmw (1) bogarak (1) bontott! (1) bqr (1) bradl (1) bridgestone (1) brno (12) brokernet (1) bruno (1) buell (1) bulcsú (1) bull (1) burgess (2) bydgoszcz (1) byrne (1) cairoli (4) cameron (3) canepa (2) capirossi (5) capone (1) carl (1) casey (7) catalunya (7) cb (1) cc (4) cev (1) chiaia (2) circus (1) climb (1) cluzel (1) coffe (1) colin (3) confederate (1) corse (1) cours (1) crump (1) crutchlow (2) csehország (1) cseke (1) csoki (1) dani (2) david (1) davidson (2) de (5) denning (1) desalle (1) desmosedici (1) dkw (1) donald (3) donington (9) doohan (2) dovizioso (4) dragbike (2) dráma (1) drapál (2) ducati (15) ducato (1) duke (1) dunlop (2) easton (1) eb (1) eddie (1) edwards (6) egy (1) elias (1) előzetes (2) end (1) endre (1) epp (1) espargaro (6) estoril (7) európa (1) éves (1) ezpeleta (1) f1 (2) fabrizio (1) faster (1) favaro (2) fb (1) fc (1) feleségek (1) ferrari (3) fiat (1) fim (2) flat (1) fogarty (2) folger (2) for (1) forghieri (1) forma (1) formula (1) fotókiállítás (1) four (1) from (1) futamgyőzelem (1) gábor (34) gadea (1) garage (1) gardner (1) gcc (1) georg (1) giacomo (2) gilera (2) girls (4) goodwood (1) gp (7) gp9 (1) gpmotogp (2) graziano (4) gsxr (1) guthrie (1) guy (3) guzzi (2) györfi (1) gyula (2) haga (4) hailwood (4) harley (2) harry (1) haslm (1) hátraszaltó (1) hayden (5) health (1) heidolf (1) helyszín (1) hendrix (1) herceg (1) hercules (1) hétfő (1) hill (1) honda (13) hungaroring (4) iannone (8) idm (1) időbeosztás (4) időeredmények (1) ii (1) imi (1) imola (1) imre (9) indian (1) indianapolis (7) indy (7) interjú (1) iom (2) island (8) isle (11) ivy (2) james (1) jános (1) játék (1) jawa (2) jeffries (1) jeremy (3) jerez (7) jim (1) joey (1) john (5) jonas (1) jorge (4) juhos (1) julian (1) julio (1) kalex (1) kallio (1) katar (9) kenny (3) képek (1) képeslap (2) képgaléria (1) képregény (1) kerestetik (1) kevin (3) kezében (1) ki (7) kocinski (1) kornél (3) közvetítés (5) közvetítésk (1) krossz (1) krossza (3) ktm (3) kunmadaras (2) laci (1) laguna (12) lamborghini (1) lányok (2) lászló (1) lawson (1) le (2) lefejellek (1) live (1) locatelli (2) lommel (1) lorenzo (39) loris (3) lüthi (2) macau (1) madonna (1) magny (1) magyar (1) makaó (1) malajzia (1) man (11) management (1) mans (7) marco (6) marsovszky (2) martin (3) martinez (1) marvin (1) massa (1) masters (1) matchless (1) mattia (5) max (1) mcgiunness (1) mcguinness (4) mcwilliams (1) megszívja (1) meier (1) melandri (1) michael (1) mick (1) mike (2) mile (1) misano (8) mit (7) mladin (1) mondott (7) mont (1) montmelo (1) monza (2) moore (1) moriwaki (1) motegi (7) moto (3) moto1 (1) moto2 (10) motocross (6) motogermany (1) motogp (178) motor (1) motorosok (1) mtv (3) mugello (13) music (1) musquin (1) mv (2) mx (8) mx1 (3) mx2 (3) nagl (1) nakano (1) nation (1) nations (2) negyed (1) nem (1) németh (20) nemzetek (3) nicky (2) nieto (1) nitro (2) nori (1) noriyuki (2) norton (2) nsu (1) nszk (1) nyilatkozat (4) of (14) öhlins (1) órás (1) ouroboros (3) out (1) p (1) paddock (4) pamela (1) panni (1) pannónia (1) paolo (3) park (6) parlotti (1) pasini (15) pastrana (1) paul (1) paulin (1) pedersen (1) pedrosa (12) péntek (2) peti (1) phil (2) phillip (8) pina (1) piroslámpás (1) plater (2) pol (1) póló (1) pontállás (5) portimao (2) portré (1) pramac (1) prima (1) primissima (1) puig (1) puniet (4) racing (1) rainey (2) rakéta (1) rc (1) read (2) red (1) redman (1) reklámfilm (1) rekord (1) repsol (3) rezső (1) riders (1) rizi (1) rizmayer (1) roberts (3) roczen (1) ron (1) rosivall (1) rossi (72) ruffo (1) rutter (1) sachsenring (7) sajtóközlemény (1) sajtóközlemények (2) sajtóprezentáció (1) salakmotor (1) sándor (2) sanyi (2) sávoly (1) sbk (6) schwanner (1) schwantz (3) scot (5) sebestyén (1) seca (12) segg (1) senior (1) senkiháziak (1) sepang (8) shane (1) shinya (1) shop (1) showa (1) shox (1) silver (1) silverstone (1) simon (10) simoncelli (19) smith (5) sóderágy (1) sotner (1) spanyol (1) speedway (1) spies (3) stefano (1) steve (2) sting (1) stoner (21) story (2) stuart (1) superbike (19) supermoto (2) supersport (2) superstock (1) suter (2) suzuka (1) suzuki (5) szabályzat (1) szabó (1) szamár (1) száz (1) szerkesztő (1) szerződés (1) szerződést (1) szobája (1) szombat (2) született (1) szülinap (1) talácsi (1) talma (40) talmácsi (47) talmacsi (1) tama (1) taveri (1) team (19) teamt (2) tech3 (1) television (1) televízió (6) terol (3) teszt (3) tesztnaptár (1) the (1) tibi (1) titkai (1) toh (1) tony (1) top (1) toseland (4) toth (18) tóth (10) tourist (4) track (1) travis (1) trophy (4) troy (4) troys (1) tt (9) tünde (1) tz (1) uddevalla (1) valencia (9) valentino (19) van (1) vb (3) végeredmény (2) vélemény (3) vermeulen (3) versenynaptár (2) vespa (1) videó (1) világbajnok (7) visszavonult (1) waldmann (1) wayne (3) web (1) wsbk (1) yamaha (12) zaeta (2) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Guld Péter: Hát erről mi is csak olvastunk, de feltételezhetően igen. Szívesen leülnénk vele beszélgetni erről... (2009.12.08. 10:22) Makaó kakó
  • Giannichedda: Bitti mi miatt volt távol idén?Pénzhiány? (2009.12.08. 09:52) Makaó kakó
  • Kaland-Játék-Kockázat: Szánalmas az egész sajnos. Tönkretettek egy 50 éves történelmi kategóriát a Honda üzleti érdeke mi... (2009.12.04. 11:58) Kinek jó a Moto2?
  • Guld Péter: Szia Rendben azon leszünk mindenképp. Szólok a Bélának ő a mindenes, remélem megy majd neki. Köszi... (2009.10.18. 23:06) Lorenzo OUT - Phillip Island MotoGP
  • azlok23: És a komment megírása után próbáltam visszamenni a blogod főoldalára tallózni a többi cikk között,... (2009.10.18. 22:08) Lorenzo OUT - Phillip Island MotoGP
  • Utolsó 20

MotoGP Sepang 250cc

Guld Péter 2009.10.25. 09:21

Már csak a matek, ami menthet...

250cc

A maláj hőség, s páratartalom egyvelege szinte elviselhetetlen. Viszont a negyedliteresek futama túltett mindenen, s mind az #58-as, mind pedig a #4-es versenyző rajongótábora kínzóan idegtépő, adrenalin robajjal megspékelt izgalmi állapotban volt kénytelen végignézni a versenyt, amely jó eséllyel pályázhatna, a 2009-es év legjobb futamáért járó aranyszobrocskára. A verseny főként Marco Simoncelliről és Hiroshi Aoyamáról szólt, úgy, ahogy az a nagykönyvben meg volt írva. Simoncelli jó rajtot vett, s a nyolcadik helyről nyomban az élmezőnyben találta magát. Mindössze két kör kellett ahhoz, hogy a nyurga olasz utolérje a címre jó eséllyel pályázó japánt, s megkezdjék életük egyik legnagyobb csatáját. Simoncelli előzi Aoyamát, s két versenyző eggyé válva a motorral lapul az egyenesekben, s hajlik a kanyarokban. Mint menekülő vad, és az őt őrülten üldöző vadász. A kérdés csak az – Vajon mi a szereposztás?

 Kettejük óriási küzdelmébe csak Jules Cluzel próbál beleszólni, valamint Hector Barbera tartotta magát lőtávolban. Alvaro Bautista szokás szerint pocsék rajtott vett, s szokás szerint megkezdte bravúros felzárkózását az élmezőnyre. A spanyol épp csapattársát, a francia Di Megliot előzte, mikor a gall bukott. Viszont ha azt is leírom, hogy a spanyol röviddel ezt követően elesett a kilencedik körben, azon gondolom már nem lepődik sem senki. Martinez már csak a fejét rázza szótlanságba burkolózva, míg Paul Denning, a jövő évi csapatfőnök, úgy vélem megtanulja a „Miatyánkot” ha eddig még nem fújta volna kívülről. A magára maradt Marco és Hiroshi, miután Cluzel is elbukott a 10.-ik körben, megkezdte a végső harcot, s alaposan egymásnak szegült. Három kör alatt annyi, s olyan technikai szinten kivitelezett előzést mutattak be, hogy elég lenne egy éves, „ 2009 legszebb pillanatai a MotoGP-ben” promóciós rövidfilmbe.

Simoncelli egyetlen necces manővert tudhatott magáénak, de nem volt vészes. A japán kolléga kissé lesodródott a pályáról, de szerencsére semmi más nem történt, mondhatni tiszta küzdelemben dőltek el a dolgok. A nagy viaskodásban Barbera ismét utolérte őket, s trióvá alakultak Simoncelli felvezetésével. A verseny utolsó szakaszához közeledvén Aoyama ismét előzött, melyet természetesen azonnal követett az olasz válasza. De nem. Hiro ezúttal nem hagyta magát, sem az egyenesben, sem Sic kedvenc előzési helyén az S-ben. Káprázatos küzdelem, s egyben az idegek harca is látható a képernyőn. Majd váratlanul Aoyama megpróbál ellépni, Simoncelli pedig kieseik a ritmusból. Barbera azonnal megérzi a vérszagot, s támadja az egykori főellenséget.

Öt körrel a vége előtt Hiroshi körrekordot motorozik, s a japán szabályos harakirivel kivégzi az olaszt. A tempót veszített #58 már csak Barberával küzd, s egyre messzebb kerül a címvédés. Két körrel a vége előtt Hiro előnye 4,6 mp, s a különbség egyre csak fokozódik. A kegyelemdöfést Hector Barbera adja meg SuperSic-nek. Régóta várt erre a pillanatra, s úgy érzi most kellően bosszút állhat az olaszon a 2008-as történésekért. Az utolsó kanyarban beszúrja a motorját, s megelőzi a kisebb hibát elkövető olaszt. Simoncelli izmait megfeszítve próbál visszakapaszkodni a második helyre. Aoyama több, mint hattal nyeri a menetet, viszont Barbi és Sic időazonossággal halad át a célvonalon.

A döntés érdekes – a második Barbera, mivel a verseny során jobb köridőt produkált, mint a még címvédő olasz. Néha az alapján döntenek, ki volt több körön keresztül a jobb pozícióban, de most nem. Spanyol döntés, spanyol visszavágás, japán mámor, olasz tragédia. Talán így helyes. A világbajnok tehát….pardon még nem. A különbség 21 pont a japán javára, a címvédés esélye már csak matematikai.
 

Míg Tóth Imre nem fejezte be a futamot, addig Németh Balázs egy szenzációs 11.-ik helyet tudhat magáénak.

Végeredmény

1 25 4 Hiroshi AOYAMA JPN Scot Racing Team 250cc Honda 42'55.689 155.087
2 20 40 Hector BARBERA SPA Pepe World Team Aprilia 43'02.086 154.702 6.397
3 16 58 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera Gilera 43'02.086 154.702 6.397
4 13 12 Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte Aprilia 43'10.560 154.196 14.871
5 11 55 Hector FAUBEL SPA Honda SAG Honda 43'14.866 153.940 19.177
6 10 14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG Honda 43'15.256 153.917 19.567
7 9 6 Alex DEBON SPA Aeropuerto-Castello-Blusens Aprilia 43'15.944 153.876 20.255
8 8 52 Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP Aprilia 43'30.250 153.033 34.561
9 7 25 Alex BALDOLINI ITA WTR San Marino Team Aprilia 43'46.626 152.079 50.937
10 6 73 Shuhei AOYAMA JPN Racing Team Germany Honda 43'59.875 151.316 1'04.186
11 5 11 Balazs NEMETH HUN Balatonring Team Aprilia 44'04.606 151.045 1'08.917
12 4 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Aprilia 44'06.305 150.948 1'10.616
13 3 53 Valentin DEBISE FRA CIP Moto - GP250 Honda 44'13.634 150.531 1'17.945
14 2 8 Bastien CHESAUX SWI Matteoni Racing Aprilia 44'25.358 149.869 1'29.669
15 1 56 Vladimir LEONOV RUS Viessmann Kiefer Racing Aprilia 44'39.225 149.093 1'43.536
16 48 Shoya TOMIZAWA JPN CIP Moto - GP250 Honda 42'59.560 147.111 1 Lap
Kiesett
35 Raffaele DE ROSA ITA Scot Racing Team 250cc Honda 37'10.405 4 Lap
16 Jules CLUZEL FRA Matteoni Racing Aprilia 24'35.585 9 Lap
75 Mattia PASINI ITA Paddock GP Racing Team Aprilia 25'40.460 9 Lap
63 Mike DI MEGLIO FRA Mapfre Aspar Team 250cc Aprilia 18'07.508 12 Lap
19 Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team Aprilia 14'09.377 14 Lap
15 Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera Gilera 10'57.990 15 Lap
7 Axel PONS SPA Pepe World Team Aprilia 4'30.975 18 Lap
10 Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia Aprilia 2'27.805 19 Lap

Címkék: 250 motogp sepang aoyama simoncelli

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gpmotogp.blog.hu/api/trackback/id/tr571473244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása